شناسهٔ خبر: 36371949 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه:

نگاه مسئولانه به کار وکالت، مسیر عدالت را هموارتر می‌کند

تنها 10 درصد از مردم برای مسائل حقوقی خود به وکیل و کارشناسان حقوقی مراجعه می کنند .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز زنجان؛رییس مرکز وکلا و کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه با اشاره به ثبتنگاه مسئولانه به کار وکالت، مسیر عدالت را هموارتر می‌کند نام 107 هزار نفر در آزمون وکالت امسال گفت: پیش بینی می شود با حضور این حجم از شرکت کنندگان، افرادی با دانش بالایی جذب شوند.

بهادری نحوه پذیرش امسال آزمون وکالت را 2 مرحله ای عنوان کرد و افزود: بر خلاف سال های گذشته که آزمون فقط به صورت کتبی و تستی برگزار می شد امسال مرحله اول به صورت کتبی و مرحله دوم به صورت شفاهی و در 4 مرحله  علمی ، تخصصی و شخصیتی انجام خواهد شد.

وی گریزی به معیار های بین المللی وکیل و کارشناس حقوق در دنیا زد و گفت: به نسبت جمعیت از هر 100 هزار نفر 240 وکیل و کارشناس حقوقی وجود دارد و این درحالی است که در ایران این نسبت در کشورمان 74 وکیل است.

رییس مرکز وکلا و کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه همچنین افزود: این نسبت به ازای هر پرونده در دنیا 195 وکیل است و این در حاالی است که در کشورمان این نسبت 41 وکیل است.

بهادری با تاکید بر تسهیل دسترسی مردم به کاشاسان و وکلای گفت: برای سهولت دسترسی استفاده از ابزار های نوینی برای دسترسی بیشتر به کارشناسان با کک فناوریو با مک اپلیکیشن خبر داد .

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه به تقویت نگاه مسئولانه در بین وکلا تأکید کرد و گفت: این کار رضایت جامعه و توسعه عدالت را تحقق می‌بخشد.

 

نظر شما