شناسهٔ خبر: 3636573 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دولت ليبي: اجازه مداخله خارجي نمي دهيم اما با مصر هماهنگي مي کنيم

صاحب‌خبر - تهران / واحد مرکزی خبر / سیاسی 1393/11/27
دولت منتخب لیبی در واکنش به اظهار نظر کشورهای مختلف درباره ویدیوی منتشر شده از اعدام 21 قبطی مصری به دست داعشی های لیبی، اعلام کرد در برخورد نظامی با داعشی ها اجازه نمی دهیم دیگر کشورها در لیبی مداخله کنند.
یک مقام عالی در دولت انتقالی لیبی در این باره گفت:« مداخله نظامی در لیبی را رد می کنیم اما در زمینه مبارزه با تروریسم، دولت قانونی کشور با دولت مصر هماهنگی هایی انجام خواهد داد.»
به گزارش پایگاه خبری ایلاف، این مقام مسئول که نامش فاش نشده است در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا دولت مصر خواستار مداخله نظامی در لیبی شده است؟ گفت:«دو دولت با هم در این زمینه هماهنگی می کنند اما ما اجازه مداخله نظامی خارجی نمی دهیم.»
هم زمان خلیفه حفتر ژنرال بازنشسته لیبی و فرماندهی عملیات کرامت ( عملیات نظامی علیه گروههای تندرو در لیبی) در واکنش به ویدیوی منتشر شده از اعدام 21 قبطی مصری در لیبی گفت:«این جنایت زشت بیانگر حجم خطری است که جهان عرب با آن روبروست، این جنایت تنها تلنگری وحشت انگیز از حجم تهدیداتی است که همه جهان عرب را هدف قرار داده است. باید با این تهدیدات مبارزه کرد و برای از بین بردن تهدیداتی که اسلام را هدف قرار داده است در پی ریشه کن کردن تندروها بود.»
در خبر دیگری از لیبی سرتیپ احمد مسماری سخنگوی ارتش لیبی گفت:« ارتش در حال حاضر مواضع تروریست های داعش را در نزدیکی شهر سرت هدف قرار داده است.»
مسماری که در گفتگو با خبرگزاری آناتولی سخن می گفت افزود:« این جنایت را محکوم می کنیم. به دلیل آنچه که تروریست ها در لیبی انجام داده اند به دولت و مردم مصر تسلیت می گوییم. به جهانیان ابلاغ می کنیم آنچه بر سر مسیحیان مصری در کشور لیبی آمده است زنجیره ای از جنایاتی است که در لیبی و دیگر کشورهای عربی ادامه دارد... ما در پاسخ به این جنایت اندکی پس از انتشار این ویدیو مواضع تروریست های داعش را در 160 کیلیومتری شهر سرت هدف قرار دادیم... بمباران مواضع تروریست ها تا زمانی ادامه خواهد داشت که بدانیم خسارات و تلفات سنگینی به آنان وارد شده است.»
علی زیدان نخست وزیر پیشین لیبی نیز از دولت های مصر و لیبی خواست برای سرکوب تروریست ها همکاری های گسترده ای داشته باشند.
122/125

نظر شما