شناسهٔ خبر: 36361714 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

«مسی» سرمربی سلتا را از بازگشت به محوطه فنی پشیمان کرد

تهران- ایرنا- هت‌تریک فوق ستاره ۳۴ ساله بارسا در دیدار شب گذشته مقابل سلتاویگو در نیوکمپ، بازگشت سرمربی تیم میهمان را به محدوده فنی به یک کابوس بدل کرد و «اسکار گارسیا» معتقد است «لیونل مسی» مهارشدنی نیست.

صاحب‌خبر -

گارسیا اوایل هفته جاری جانشین «فران اسکریبا» روی نیمکت تیم سلتاویگو شد اما سه گلی که مسی از روی ضربات آزاد به ثمر رساند و آبی اناری‌ها را به صدر بازگرداند، وی را در کنار زمین مستاصل کرد.

مرد آرژانتینی نخستین گل خود را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند و در ادامه با ۲ گل ایستگاهی تیم تحت هدایت «ارنستو والورده» را بار دیگر به مسیر پیروزی بازگرداند؛ اتفاقی که پس از شکست مقابل لوانته و تساوی در برابر اسلاویا پراگ در لیگ قهرمانان جو متشنج شده پیرامون نیوکمپ را آرام کرد.

در این بین، گارسیا در خصوص جادوگر آرژانتینی اظهار داشت: وقتی مسی در زمین باشد شما هرگز کنترل بازی را در دست نخواهید داشت؛ او مهارشدنی نیست و در یک چشم بر هم زدن تمام نقشه‌های شما را نقش بر آب می‌کند.

وی ادامه داد: تبحر او روی ضربات ایستگاهی باورکردنی نیست و درصد بسیار بالایی از این ضربات را تبدیل به گل می‌کند.  با این حال اجتناب از ضربه ایستگاهی دادن به حریف در این منطقه هم ممکن نیست؛ مسی به تنهایی بازی را تغییر می‌دهد.

سرمربی تازه وارد سلتا که مات جادوی مسی بود در ادامه افزود: اگر مسی بازی نمی‌کرد، شرایط بسیار متفاوت می‌شد، حتی می‌توانستیم برنده بازی باشیم؛ او همه چیز را تحت تاثیر قرار می‌دهد و هر بار که توپ به او می‌رسد شما بوی خطر را حس می‌کنید اما روی ضربات آزاد به هیچ وجه نمی‌توانید او را کنترل کنید.

مسی از ۹ گلی که در مجموع رقابت‌های این فصل به ثمر رسانده، چهار مورد را به طور مستقیم از روی ضربات آزاد وارد دروازه حریفان کرده است؛ فوق ستاره آلبی سلسته از فصل ۲۰۱۵ – ۲۰۱۶ از ۱۷۴ ضربه ایستگاهی که نصیب بارسا شده ۲۲ بار موفق به گلزنی شده است که درصد دقت آن برابر است با ۱۲.۷. 

«ارنستو والورده» سرمربی آبی اناری‌ها نیز در واکنش به این موضوع که تیمش بیش از اندازه به مسی متکی است، تاکید کرد: وابسته نبودن به مسی غیرممکن است؛ هر تیم دیگری جای ما بود به همین اندازه به مسی وابسته بود؛ او همه را به هیجان می‌آورد، قصد داریم چه کاری انجام دهیم؟ با لئو هر کاری ممکن است.

«مارک آندره ترشتگن» نیز در تمجید از مسی گفت: لئو روی ضربات آزاد استثنایی است؛ کارهایی که او می‌کند عادی نیست و استعداد عجیبی دارد.

نظر شما