شناسهٔ خبر: 36354281 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کتابخوانی موجب اصلاح همه حوزه‌ها می‌‌شود

مدیرکل امور وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نگاه به کتابخوانی به عنوان یک فضیلت باعث گرایش جامعه به آن خواهد شد چرا که جامعه علاقمند به سمت فضائل و برندها است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدمهدی احمدی شامگاه شنبه در آیین افتتاح چهاردهمین نمایشگاه کتاب اصفهان اظهار کرد: یکی از شاخص‌های توسعه فرهنگی و علمی هر جامعه کتاب و مطالعه است، اقتدار فرهنگی زمان تحقق پیدا می‌کند که جامعه ارتباط منطقی با کتاب داشته باشد.

مدیرکل امور وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: جامعه‌ای که به کتاب به عنوان یک امر حاشیه‌ای نگاه کند آسیب‌پذیر خواهد شد، اگر کتاب در سبد هر خانواده قرار گرفت، جامعه آن را شاید کمتر اما به هر قیمتی خریداری و مطالعه می‌کند.

وی عنوان کرد: نگاه به کتابخوانی به عنوان یک فضیلت باعث گرایش جامعه به آن خواهد شد چرا که جامعه علاقه‌مند به سمت فضائل و برندها است، در چنین شرایطی افراد در هر شرایطی در پی فضیلت کتابخوانی خواهد بود.

احمدی گفت: ایجاد این باور در انسان که کتاب به خودی خود انرژی‌ساز است عامل گرایش به کتاب خواهد شد، ورق زدن کتاب به انسان انرژی مثبت می‌دهد در حالی که فضای مجازی نمی‌تواند چنین نقشی را داشته باشد.

مدیرکل امور وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: اگر این سه شرط محقق شود جامعه کتابخوان و مقاوم در برابر آسیب‌ها خواهد شد، ژان پل سارتر معتقد است برای کاهش آسیب‌های اجتماعی باید مطالعه کتاب را افزایش داد، در چنین شرایطی ضابطان قضایی نیاز به صرف انرژی و هزینه زیادی نخواهند داشت چرا که مردم رفتار خودشان را کنترل خواهند کرد.

وی افزود: امام صادق (ع) یکی از راه‌های جلوگیری از اختلال‌های رفتاری در جامعه را احترام به نویسندگان می‌داند چرا که این افراد با قلم خودشان فتنه‌ها را در نطفه خفه خواهد کرد.

احمدی یادآور شد: بودجه هر نهادی را می‌توان برای ترویج کتابخوانی هزینه کرد، چرا که توجه به کتاب منجر به اصلاح همه حوزه‌ها خواهد شد و انتظار دارم تا تمام دستگاه‌ها با اختصاص بن به کارکنان به ترویج کتابخوانی و رونق صنعت چاپ کمک کنند.

انتهای پیام/63113/ج20/

نظر شما