شناسهٔ خبر: 36327319 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

مردم راه مذاکره با آمریکا را بستند

خطیب نماز جمعه تهران: ملت ایران با حضور قدرتمند در مراسم ۱۳ آبان و اعلام انزجار از استکبار غربی و به ویژه سران آمریکا درب مذاکره با آمریکا را بستند.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا از سوی دانشجویان پیرو امام (ره) که از سوی امام (ره) نیز مورد تایید قرار گرفت، افزود: اعلام انزجار ملت ایران در ۱۳ آبان نشانه بصیرت مردم ایران نسبت به خطری است که از جانب آمریکا؛ شریعت، صلح، امنیت و حقوق انسان‌ها را تهدید می‌کند.
وی با اشاره به توطئه‌های آمریکا در سالیان پیش از انقلاب و بعد از انقلاب علیه ملت ایران، به تحولات سال ۱۳۳۲ و نیز اعتماد مصدق به آمریکا و در ادامه بلایی که آمریکایی‌ها بر سر مصدق آوردند، گفت: برخی‌ها فکر می‌کنند اگر ما "مرگ بر آمریکا" نگوییم، آمریکا هم به ما کاری ندارد، ولی دیدید که آخر آمریکایی‌ها با توجه به اعتمادی که مصدق به آن‌ها کرد او را به چه وضعی درآوردند و یک رژیم منفور بی کفایت را سرکار آوردند و همه چیز را به غارت بردند.

مردم با حضور در راهپیمایی 13 آبان درب مذاکره با آمریکا را بستند
حجت الاسلام و المسلمین صدیقی گفت: پیش از انقلاب، آمریکایی‌ها هر آنچه را که می‌توانستند بر سر ملت ایران آوردند و از هیچ چیزی مضایقه نکردند.
وی با اشاره به اینکه تسخیر لانه جاسوسی آمریکا که مورد تایید امام (ره) هم قرار گرفت و از آن به عنوان انقلاب دوم یاد کردند، گفت: انقلاب دوم نشان داد برای استقلال کشور و مقابله با استکبار بیرونی است و ملت ایران زیر پرچم نیابت حضرت حجت (عج) و ولایت فقیه مصمم است کشور را از وابستگی به همه قدرت‌های باطل وارسته کند و از این کشور جبهه‌ای درست کند که پایان این جبهه حضور حضرت مهدی (عج) باشد.
خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به نامگذاری سال رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری و بیانات اخیر ایشان در جمع دانشجویان و دانش آموزان افزود: حضرت آقا در این سخنرانی فرمودند، هشت ماه گذشت و آنچه که ما را با مشکلات مواجه کرد، چشم امید به بیرون و منتظر بودن است.
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: تا مدتی در انتظار برجام نشستند و گفتند بدون برجام آب خوردن هم گیر ما نمی‌آید و آنچه نباید گفته شود در شعار‌ها گفته شد و کاری صورت ندادند تا برجام عملی شود، اما نتیجه برجام چه شد؟ مگر بنا نبود با برجام همه تحریم‌ها از بین برود؟ مگر طرفداران مذاکره نمی‌گفتند که دیوار بی اعتمادی فرو ریخت و در روز اجرای برجام تمام همه تحریم‌ها برداشته می‌شود، اما ​آیا یک تحریم هم برداشته شد؟ بلکه چندین تحریم هم اضافه شد هم در زمان دولت قبلی آمریکا و هم در زمان دولت فعلی.
وی با اشاره به اصرار مقام معظم رهبری مبنی بر اعتماد نکردن به اروپایی‌ها و آمریکا در برجام گفت: در انتظار تصمیم آمریکا و اروپاییان و فرانسه نشستن کار غلطی است چرا که آن‌ها قابل اعتماد برای ملت ایران نیستند و در برجام این موضوع را نشان دادند.
خطیب نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه تکیه بر توان ملت و به ویژه استعداد‌های جوانان ایرانی در تمامی زمینه‌ها می‌تواند کشور را از تحریم‌ها نجات دهد، گفت: باید به جوانانی که در بخش‌های مختلف علمی و همچنین موشکی در زمان تحریم شاهکار کردند، در جنگ اقتصادی نیز میدان داده شود تا کشور، قدرتمندانه، مسیر توسعه را بپیماید.
وی تاکید کرد: باید در زمینه اقتصاد خودکفا شویم، در فرهنگ باید آسیب‌ها را ریشه کن کنیم، در مسایل نظامی حرف اول را بزنیم، جوانان مان را در همه عرصه‌ها به کار گیریم و به آن‌ها میدان دهیم.
امام جمعه موقت تهران گفت: بیش از این مسئولان اقتصادی مردم را در انتظار نگذارند که این انتظار دستاوردی نخواهد داشت.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از خطبه دوم با اشاره به اعلام نظر برخی‌ها گفت: دروغ گویی درباره مواضع مسئولان درباره FATF مایه تاسف است.
حجت الاسلام و المسلمین صدیقی افزود: مایه تاسف است که هنوز عده‌ای در این زمینه دروغ می‌گویند و اعلام کردند که سران قوا در این زمینه توافق کرده اند و همچنین آن را با بیت مرتبط کردند و بعد هم تکذیب شد.
خطیب تماز جمعه تهران خطاب به مسئولان اجرایی کشور گفت: به ملت تکیه کنید، به وعده الهی دل ببندید و جهادگرانه از مردم کمک بخواهید و جوانان را در امور بکار گیرید که در این صورت نیاز به این نوع ذلت‌ها نخواهد بود.
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی همچنین در بخش دیگری از این خطبه با اشاره به آغاز ولادت حضرت، ولی عصر (عج) گفت:: باید با رفتار و اعمال نیک زمینه ظهور امام عصر (عج) را فراهم کنیم که در آن صورت جهان عاری از هر گونه بدی و بی عدالتی خواهد بود.

مسئولان باید به نوکری و خدمت به مردم افتخار کنند
خطیب نمازجمعه تهران گفت: مدیران و مسئولان اگر به یاد خدا باشند، رعایت حقوق مردم را نصب العین خود قرار می‌دهند.
حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران با دعوت مردم به رعایت تقوای الهی گفت: باید با خدا پیمان ببندیم که او را از یاد نبریم و خود را به آنچه او را ناراضی می‌کند، آلوده نکنیم.
وی افزود: باید به یاد خدا باشیم به ویژه حکومتی‌ها و مدیران و خدمتگزاران مردم و مزدبگیران مردم خودشان را ارباب نگیرند و بدانند حقوقشان از سفره ملت و جیب مردم و سفره همین مردم جنوب شهر و شهید داده‌های مدافع حرم است.
حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی گفت: این‌ها اگر به یاد خدا باشند؛ عایله خدا را از یاد نمی‌برند، گرانی و فاصله طبقاتی و رنج رنجور‌ها را تحمل نمی‌کنند، برای رضای خدا هم قسط و عدل و مساوات را رعایت می‌کنند، حقوق مردم را نصب العین قرار می‌دهند و به نوکری مردم و خدمت به مردم افتخار می‌کنند.
وی گفت: یاد خدا سازنده و آرامش بخش است و انسان را به وظیفه خود آشنا می‌کند و در برابر گناه و آسیب‌ها، بیمه می‌کند.
حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی گفت: باید از خدا هدایت را بخواهیم و این هدایت همان راهی است که ما را اهل قیام می‌کند، از خواب بودن نجات می‌دهد تا همیشه در سنگر باشیم و حواسمان به دشمن باشد و غفلت نکنیم.
وی گفت: باید از خدا بخواهیم که مردانه زندگی کنیم، حماسه آفرین باشیم و در برابر مشکلات و دشمنان بپاخیزیم و در حال قیام باشیم.

نظر شما