شناسهٔ خبر: 36283698 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ساخت شهرکهای صهیونیستی در کرانه باختری 50 درصد افزایش یافته است

تهران - ایرنا - رژیم صهیونیستی اخیرا ساخت غیرقانونی واحدهای مسکونی جدید در کرانه باختری را تایید کرده و بر اساس برخی گزارش ها آمار شهرک سازی در سرزمین های اشغالی را نسبت به سال گذشته میلادی تا ۵۰ درصد افزایش داده است.

صاحب‌خبر -

هفته گذشته "شورای عالی برنامه ریزی اداره مدنی" رژیم صهیونیستی ساخت بالغ بر ۲ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی را در کرانه باختری تایید کرد. این اقدام صهیونیست ها از سوی اتحادیه اروپا مورد انتقاد قرار گرفت و اتحادیه اروپا در بیانیه ای، ساخت واحدهای جدید در سرزمینهای اشغالی فلسطین را غیر قانونی خواند.

تایید ساخت غیرقانونی واحدهای مسکونی در حالی صورت می گیرد که دستور ساخت تعداد واحدها در سال ۲۰۱۹ را به ۸ هزار و ۳۳۷ واحد می رساند. به گزارش گروه حقوق بشری "صلح اکنون" در سرزمین های اشغالی، این میزان در مقایسه با سال گذشته میلادی ۵۰ درصد افزایش یافته است. طرح های ارائه شده برای ساخت واحدهای مسکونی در سال ۲۰۱۸ میلادی در تارنمای این گروه حقوق بشری ۵ هزار و ۶۱۸ مورد گزارش شده است.

با مشاهده آمار و ارقام ثبت شده در تارنمای گروه صلح اکنون می توان دریافت که شهرک سازی های غیر قانونی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری نسبت به سالهای ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ افزایش قابل توجهی داشته است. پس از روی کار آمدن "دونالد ترامپ" در آمریکا، شهرک سازی ها در کرانه باختری به علت همکاری آشکار واشنگتن و تل آویو افزایش یافت و از ۲ هزار و ۶۱۳ واحد در سال ۲۰۱۶ به بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ در سال ۲۰۱۷ واحد رسید. افزایش شهرک سازی ها توسط رژیم اشغالگر قدس در این سال مصادف با شروع روند مذاکرات جدید برای رسیدن به صلح بین اسرائیلیها و فلسطینی ها و همچنین آغاز کار تیم مذاکراتی ترامپ برای رسیدن به "معامله قرن" بود.

براساس گزارش گروه صلح اکنون، در حال حاضر ۲۵۳ شهرک توسط صهیونیست ها در کرانه باختری ایجاد شده است.

سکونت یهودیان در شهرک های غیرقانونی در کرانه باختری پس از اشغال این منطقه توسط رژیم صهیونیستی در جنگ ۱۹۶۷ رفته رفته آغاز شد و تعداد شهرک نشینان ۵ سال بعد یعنی در سال ۱۹۷۲ میلادی به یک هزار و پانصد نفر رسید. استقرار صهیونیستها در اراضی اشغالی فلسطین پس از آن و طی سالهای متمادی ادامه داشت و طبق آخرین گزارش در سال ۲۰۱۸ حدود ۴۳۰ هزار شهرک نشین صهیونیست در کرانه باختری و قدس شرقی سکونت داده شده اند .

اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی در نقض آشکار قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت سازمان ملل متحد مصوبه در ۲۳ دسامبر ۲۰۱۶ (۳دی ۹۵) است. این قطعنامه ضمن غیر قانونی خواندن شهرک سازی در اراضی فلسطینی ها از رژیم صهیونیستی می خواهد که عملیات شهرک سازی را متوقف کند.

با وجود قطعنامه های مصوب شورای امنیت سازمان ملل برای توقف شهرک سازی ها در کرانه باختری، همچنان سیاست اشغالگری صهیونیست ها ادامه دارد. تا جاییکه "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جریان کمپین انتخابات پارلمانی وعده الحاق بخش هایی از کرانه باختری به سرزمین های اشغالی را داده بود.

نظر شما