شناسهٔ خبر: 36240599 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

غریب‌آبادی، معاون رییس کنفرانس عمومی یونیدو شد

در هجدهمین کنفرانس سالانه سازمان بین‌المللی توسعه صنعتی (یونیدو) که امروز(یکشنبه) با حضور هیات‌های کشورهای عضو در ابوظبی آغاز بکار کرد، سفیر ایران در سازمان‌های بین‌المللی در وین، به معاونت رئیس کنفرانس عمومی انتخاب شد.

صاحب‌خبر -

در ابتدای این نشست، اعضای هیات رییسه کنفرانس به مدت ۲ سال انتخاب شدند. «کاظم غریب‌آبادی» سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان‌های بین‌المللی در وین (پایتخت اتریش) از گروه آسیا به عنوان معاون رییس کنفرانس عمومی انتخاب شد.

در این اجلاس هیاتی شامل غریب‌آبادی، «برات قبادیان» معاون آموزش، پژوهش و فناوری و «سیدمهدی میرصالحی» مدیرکل دفتر حمایت از مالکیت صنعتی وزارت صمت حضور دارند.
کنفرانس عمومی یونیدو که هر ۲ سال یکبار برگزار می‌شود و عالی‌ترین رکن این سازمان است، مسئولیت بررسی عملکرد ۲ ساله این سازمان و تصویب قطعنامه‌ها برای فعالیت آتی آن را برعهده دارد.

یونیدو یکی از کارگزاری‌های تخصصی سازمان ملل با ١٦٨ عضو است که در سال ١٩٦٦ با هدف توسعه صنعتی در کشورهای در حال‌توسعه، فقرزدایی و توسعه پایدار و زیست‌محیطی تأسیس شد. این سازمان که مقر آن در وین است، سه رکن «هیات توسعه صنعتی، کنفرانس عمومی و دبیرخانه» دارد.

نظر شما