شناسهٔ خبر: 36239831 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تلاش ترامپ برای دستیابی به ایمیل‌های سرقت شده دموکرات‌ها

تهران - ایرنا - شبکه خبری تلویزیونی «سی ان ان» گزارش داد: یادداشت‌های «رابرت مولر» بازرس ویژه تحقیقات روسیه نشان می‌دهد که «دونالد ترامپ» و برخی مقامات کمپین انتخاباتی او در سال ۲۰۱۶ برای دسترسی به ایمیل‌های سرقت شده حزب دموکرات توسط ویکی لیکس تلاش کرده اند.

صاحب‌خبر -

سی ان ان امروز (یکشنبه) در گزارش خود افزود: ترامپ و دیگر مقام های کمپین او بارها جلسات محرمانه ای را برای بررسی چگونگی دسترسی به ایمیل های دموکرات ها تشکیل داده اند.

سی ان ان طی شکایتی از وزارت دادگستری آمریکا خواست، یادداشت های مولر را که حاوی مصاحبه شاهدان پرونده تحقیقات دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ بود، در اختیار این رسانه قرار دهد و آنچه که این شبکه خبری منتشر کرده است برای اولین بار به گزارش تحقیقی مولر در خارج از روند دادگاه و روند خود این گزارش می پردازد.

در این یادداشت به مصاحبه با «ریک گیتس» معاون سابق مدیرکمپین انتخاباتی ترامپ اشاره شده که جزییاتی را درباره تلاش های کمپین ترامپ برای دسترسی به اطلاعات مخرب درباره «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ ارائه داده است.

این اطلاعات شامل ایمیل هایی می شود که جامعه اطلاعاتی آمریکا بعدها به این نتیجه رسیدند که توسط هکرهای روسیه ربوده شده اند.

گیتس سال گذشته در مصاحبه با تیم تحقیقات مولر توضیح داد که چگونه مشاوران نزدیک ترامپ، او و اعضای خانواده اش تلاش  کرده اند به اسناد ربوده شده دسترسی پیدا کنند.

در بین نزدیکان ترامپ از «جرد کوشنر» مشاور و داماد او، و در بین نزدیکانش از افرادی همچون «مایکل فلین» مشاور سابق سیاست خارجی و اولین مشاور امنیت ملی ترامپ، «جف سشنز» دادستان سابق آمریکا نام برده شده است.

مولر  پیشتر در گزارش خود نوشته بود که کمپین ترامپ علاقه مند بود به اسناد هک شده ویکی لیکس دست یابد اما بسیاری از جزییات آن در گزارش مولر نامعلوم بود.

سی ان ان روز گذشته(شنبه) یادداشت مصاحبه های تیم مولر را که متشکل از ۲۷۴ صفحه و ایمیل ها و اسناد دیگر مربوط به همکاری گیتس با تیم تحقیقات و اظهارات «استیو بنن» استراتژیست ارشد سابق ترامپ و «مایکل کوهن» وکیل شخصی سابق ترامپ است، دریافت کرد.

کوهن و گیتس به جرم خود در اتهامات جنایی مطرح شده علیه آنها در تحقیقات مولر اعتراف کردند اما اتهامی علیه بنن مطرح نشد.  

۱۰۷۱

نظر شما