شناسهٔ خبر: 36108235 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

جزئیات حمل مشعل المپیک توکیو اعلام شد

کمیته برگزاری بازی‌های المپیک 2020 توکیو جزئیات حمل مشعل بازی‌ها را اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس، کمیته برگزاری بازی‌های المپیک توکیو جزئیات حمل مشعل را در بازی‌های 2020 اعلام کرد که قرار است این مشعل سال آینده با هواپیما به توکیو آورده شود.

مشعل بازی‌های المپیک 2020 توکیو روز 12 مارس در یونان روشن می‌شود و بعد از یک هفته با برگزاری مراسمی به توکیو می‌رود.

توکیو 2020 اعلام کرد یک هواپیمای ویژه با نام "پیش به سوی توکیو 2020" قرار است این مشعل را به سمت ژاپن حمل کند. این هواپیما 20 مارس در فرودگاه ماتسوشیما فرود می‌آید و تاداهیرو نومورا و یوشیدا 2 ستاره ژاپنی افتخار تحویل گرفتن این مشعل را خواهند داشت. کودکان ژاپنی نیز در زمان تحویل مشعل حضور خواهند داشت تا این مراسم را جشن بگیرند.نومورا تنها ژاپنی است که در رشته جودو موفق شده 3 مدال طلا به دست آورد.

یوشیدا نیز در رشته کشتی موفق شده 3 مدال طلا کسب کند. این ورزشکار در المپیک 2016 ریو به مدال نقره دست پیدا کرد. وی در بازی‌های 2016 ریو پرچمدار ژاپن بود که حالا از دنیای قهرمانی خداحافظی کرده است.

یوشیدا در این باره گفت: هنگامی که پرچم المپیک را از ریو دوژانیرو به عنوان کاپیتان کاروان المپیک ژاپن حمل می‌کردم قلبم با غرور ندا می‌داد که نوبت توکیو فرا می‌رسد.

وی افزود: من بعد از المپیک ریو از کشتی خداحافظی کردم و اکنون این افتخار را دارم که عهده‌دار نقشی تحویل گرفتن مشعل المپیک از یونان هستم. من خودم را برای آن آماده می‌کنم. این مشعل که سمبل المپیک است به ژاپن سفر می‌کند که با خود نه تنها امیدها و آرزوهای مردم ژاپن، بلکه تمام مردم دنیا را دارد.

مشعل بازی‌های المپیک 2020 توکیو قرار است در 47 منطقه ژاپن حمل شود. مناطقی که در زلزله سونامی نیز آسیب دیده بودند، جزو مناطقی هستند که مشعل از آنها عبور می‌کند. این مشعل در تاریخ 24 جولای روز مراسم افتتاحیه روشن می‌شود.

انتهای پیام/ا

نظر شما