شناسهٔ خبر: 36068449 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران :

بیش از یکصد و ۱۶ هزار نفر دانش آموز اتباع خارجی در شهرستان‌های استان تهران مشغول به تحصیل می باشند

هفتمین نشست شورای آموزش و پرورش استان تهران در سال ۹۸ در سالن آیت الله هاشمی رفسنجانی اداره ‌کل آموزش ‌و پرورش شهرستان‌های استان تهران برگزار شد .

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران یوسف بهارلو معاون توسعه مدیریت مدیریت و پشتیبانی اداری کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران با اشاره به تحصیل دانش آموزان اتباع خارجی در مناطق 21گانه شهرستان‌های استان تهران گفت : بیش از ۱۱۶هزار نفر دانش آموز اتباع خارجی در شهرستان‌های استان تهران مشغول به تحصیل می باشند که عمده آنها را دانش آموزان کشور افغانستان در بر می گیرد.

 وی با اشاره به اینکه این دانش آموزان ۱۲درصد از دانش آموزان شهرستان های استان تهران را در بر می گیرند،تاکید کرد :دانش آموزان اتباع خارجی در 3 هزار و 890 کلاس درس در شهرستان‌های استان تهران مشغول به تحصیل می باشند که همانند دانش آموزان ایرانی از کلیه خدمات آموزشی و پرورشی بهره مند می گردند .

بهارلو با تاکید بر اینکه هیچ سرانه‌های از هیچگونه دستگاهی جهت تحصیل اتباع خارجی به اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران اختصاص نمی یابد، تصریح کرد: این دانش آموزان با ۵۲درصد در جوادآباد بیشترین تراکم و 3 رصد در شهر قدس کمترین تراکم را در مناطق 21 گانه شهرستان های استان تهران در بر می گیرند.

 معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران با اشاره به ضرورت توجه به تحصیل دانش آموزان اتباغ به عنوان میهمان در کشور جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد:با توجه به تراکم دانش آموزی در شهرستان های استان تهران نیازمند حمایت ارگان ها و سازمان های داخلی و بین المللی جهت تحصیل این دانش آموزان در شهرستان های استان تهران می باشیم تا بتوانیم خدمات ارزنده آموزشی و تربیتی را در اختیار این میهمانان عزیز قرار دهیم.

گفتنی است در این نشست از خدمات ارزنده احمدوند رییس پیشین اداره مدارس غیر دولتی و مشارکت های مردمی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران تقدیر شد.

نظر شما