شناسهٔ خبر: 36060479 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

نکات آماری جالب به ثبت رسیده در هفته گذشته فوتبال اروپا (18 تا 21 اکتبر 2019)

شهروز حدادیان

طرفداری - در این بخش سعی داریم نکات آماری جالب به ثبت رسیده در فوتبال اروپا به ویژه در پنج لیگ معتبر قاره را بررسی کنیم.

صاحب‌خبر -

21. دویست و پنجاهمین بازی نوری شاهین در بوندسلیگا

نوری شاهین برای دویست و پنجاهمین بار در بوندسلیگا به میدان رفت. وی 223 بار با پیراهن دورتموند و 27 بار با پیراهن وردربرمن در بوندسلیگا بازی کرده است.

20. رایان شرکی اولین بازیکن متولد 2003 که در لیگ فرانسه بازی می کند

رایان شرکی بازیکن لیون به اولین بازیکن متولد سال 2003 و بعد از آن بدل شد که در لیگ 1 فرانسه به میدان می رود و به دومین بازیکن متولد 2003 و بعد از آن پس از هاروی الیوت بدل شد که در پنج لیگ معتبر اروپایی به میدان می رود. شرکی جوانترین بازیکنی است که در فصل جاری در پنج لیگ معتبر اروپایی به میدان می رود.

19. پاس گل در سه دیدار متوالی توسط کالوم هادسون اودوی

کالوم هادسون اودوی (18 سال و 346 روز) به دومین بازیکن جوان تاریخ لیگ برتر پس از مایکل اوون (18 سال و 27 روز در ژانویه 1998) بدل شد که موفق به ثبت پاس گل در سه دیدار متوالی لیگ برتر می شود.

18. هت تریک یک بازیکن دانمارکی در سری آ پس از 65 سال

آندریاس کورنلیوس به اولین بازیکن دانمارکی طی 65 سال اخیر بدل شد که موفق به هت تریک در یک مسابقه سری آ می شود. کورنلیوس در بازی پارما و جنوا سه بار دروازه جنوا را گشود تا به اولین بازیکن دانمارکی از زمان هارالد نیلسن تبدیل شود که در سری آ هت تریک می کند. هارالد نیلسن در برد 4-0 خانگی بولونیا مقابل آاس رم در 19 ژانویه 1964 هت تریک کرده بود.

17. آمار فوق العاده لیونل مسی در تقابل هایش با ایبار

لیونل مسی در 10 دیدار لالیگایی اش مقابل ایبار یا گلزنی کرده یا پاس گل داده است. وی در 9 دیدار از این 10 دیدار موفق به گلزنی شده و در دو دیدار موفق شده هم گلزنی کند و هم پاس گل دهد. در مجموع 16 گل و 3 پاس گل، از 10 تقابل مسی مقابل ایبار به ثبت رسیده است. مسی در 5 تقابلش مقابل ایبار در ایپوروا آمار 7 گل و 1 پاس گل را به ثبت رسانیده است.

16. بهترین شروع تاریخ کالیاری (در دوران 3 امتیاز برای هر مسابقه)

از زمانی که برای هر مسابقه سه امتیاز احتساب می شود، این بهترین شروع فصل کالیاری بوده است. آن ها در هشت مسابقه ابتدایی خود 14 امتیاز کسب کرده اند.

15. ثبت اولین شکست رئال مادرید در فصل جاری لالیگا

رئال مادرید با نتیجه 1-0 مغلوب مایورکا شد، تا طعم تلخ اولین شکست خود در فصل جاری لالیگا را بچشد. بدین ترتیب تمامی تیم های لالیگا در فصل جاری حداقل یک بار شکست خورده اند. یوونتوس، لیورپول و وولفسبورگ تنها تیم های حاضر در پنج لیگ معتبر اروپایی هستند که هنوز شکست نخورده اند.

14. بهترین شروع تاریخ گرانادا در لالیگا

گرانادا در پایان هفته نهم لالیگا موفق به کسب 17 امتیاز شده تا بهترین شروع تاریخ خود را تجربه کند. تنها تیم دیگری که پس از صعود به لالیگا و در پایان هفته نهم موفق به کسب 17 امتیاز شده بود، سویا در فصل 1971/72 بود.

گرانادا همچنین 5 بار موفق به گلزنی از روی ضربات سر شده، که بیشتر از هر تیم دیگر حاضر در پنج لیگ معتبر اروپایی در فصل جاری است.

13. دریافت 2+ گل توسط بایرن مونیخ در سه دیدار متوالی بوندسلیگا

بایرن مونیخ برای سومین دیدار متوالی اش در بوندسلیگا 2+ گل دریافت کرد. پس از برد 3-2 مقابل پادربورن و شکست 2-1 مقابل هوفنهایم، این تیم با نتیجه 2-2 مقابل آگزبورگ متوقف شد، تا برای اولین بار از نوامبر تا دسامبر 2004 (تحت هدایت فلیکس ماگات) در سه دیدار متوالی بوندسلیگا 2+ گل دریافت کند.

همچنین آگزبورگ به اولین تیم تاریخ بوندسلیگا بدل شد که در یک مسابقه مقابل بایرن مونیخ هم در دقیقه یک و هم در دقیقه 90 موفق به گلزنی می شود.

12. بیست و پنجمین گل کریستیانو رونالدو در سری آ

کریستیانو رونالدو در دیدار مقابل بولونیا موفق شد بیست و پنجمین گلش در سری آ را به ثمر رساند. وی در 38 بازی موفق به ثبت این تعداد گل شده و از ابتدای فصل 1994/95، فقط وینچنتزو مونتلا (31)، رونالدو (32)، دیگو میلیتو (33) و آندری شوچنکو (33) در تعداد دیدار کمتری به 25 گل در سری آ دست یافته اند.

11. گلزنی دنی اینگز در چهار دیدار متوالی

دنی اینگز برای اولین بار موفق به گلزنی در چهار دیدار متوالی (در تمامی رقابت ها) شد. وی در مقابل پورتسموث (2 بار)، تاتنهام، چلسی و وولورهمپتون موفق به گلزنی شد.

Danny Ings-دنی اینگز

10. گلزنی وسام بن یدر در پنج دیدار متوالی لیگ

وسام بن یدر برای اولین بار موفق به گلزنی در پنج دیدار متوالی لیگ (لالیگا و لیگ 1) شد. مارسی (2 بار)، نیس، برست، مون پلیه و رن (2 بار) باشگاه هایی هستند که در پنج حضور اخیر بن یدر در لیگ، دروازه شان مقابل این مهاجم ملی پوش باز شده است.

بن یدر اکنون 8 گل به ثمر رسانده و پس از روبرت لواندوفسکی (12) و چیرو ایموبیله (9) سومین گلزن برتر حاضر در پنج لیگ معتبر اروپایی است.

9. آمار بسیار خوب ناپولی پس از مسابقات ملی

ناپولی پس از مسابقات ملی بار دیگر موفق به کسب برد شد، تا در 12 دیدار اخیرش پس از مسابقات ملی بدون شکست باقی بماند. 9 برد و 3 تساوی حاصل نتایج پارتنوپی پس از مسابقات ملی اخیرش بوده و این طولانی ترین مدت بدون شکست یک تیم ایتالیایی پس از مسابقات ملی است.

8. سی امین گل گابریل ژسوس در لیگ برتر؛ پنجاهمین گل ژسوس در منچسترسیتی

گابریل ژسوس به سومین بازیکن برزیلی تاریخ لیگ برتر پس از روبرتو فیرمینو (51) و فیلیپه کوتینیو (41) بدل شد که 30+ گل در تاریخ این مسابقات به ثمر می رساند.

همچنین گابریل ژسوس (50) به هفتمین بازیکن تحت هدایت پپ گواردیولا پس از لیونل مسی (211)، سرخیو آگوئرو (103)، توماس مولر (79)، رحیم استرلینگ (67)، روبرت لواندوفسکی (67) و پدرو (58) بدل شد که به رکورد 50+ گل می رسد.

گابریل ژسوس-Gabriel Jesus

7. پنجاهمین گل دیگو کوستا برای اتلتیکو مادرید در لالیگا

دیگو کوستا با گلزنی در مقابل والنسیا به رکورد 50 گل برای اتلتیکو مادرید در لالیگا دست یافت. فقط فرناندو تورس (102)، آنتوان گریزمان (94)، دیگو فورلان (74)، سرخیو آگوئرو (74) و رادامل فالکائو (52) آمار بهتری نسبت به کوستا دارند.

6. کسب فقط 10 امتیاز از 8 دیدار نخست توسط میلان

میلان در 8 دیدار نخست فصل جاری سری آ، فقط 10 امتیاز کسب نموده است. آخرین باری که میلان در پایان هفته هشتم امتیازات کمتری کسب کرده بود به فصل 2012/13 باز می گردد که این تیم در پایان فصل در جایگاه سوم قرار گرفت.

همچنین استفانو پیولی در اولین حضورش بر روی نیمکت روسونری به تساوی 2-2 خانگی مقابل لچه قناعت کرد. جنارو گتوزو در اولین حضورش بر روی نیمکت میلان در زمین بنونتو به تساوی 2-2 رسیده بود و مارکو جامپائولو با نتیجه 1-0 در زمین اودینزه شکست خورده بود.

5. گلزنی بروسیا دورتموند در 29 دیدار متوالی خانگی خود در بوندسلیگا و ثبت رکوردی جدید

بروسیا دورتموند با گلزنی در مقابل بروسیا مونشن گلادباخ به رکورد گلزنی در 29 دیدار متوالی خانگی خود در بوندسلیگا دست یافت. بدین ترتیب رکورد جدیدی در تاریخ باشگاه به ثبت رسید. رکورد قبلی 28 برد از فوریه 2011 تا اکتبر 2012 بود.

4. اوج هیجان در بوندسلیگا

هفته هشتم بوندس لیگا در فصل 2019/20 با انجام 9 بازی به پایان رسید. با توجه به نتایج بازی های این هفته، فاصله مونشن گلادباخ در صدر جدول تا بایر لورکوزن در رتبه نهم فقط 2 امتیاز است تا بوندس لیگا در هفته های آتی با جذابیت بیشتری دنبال شود. از زمانیکه به ازای هر برد 3 امتیاز در نظر گرفته می شود، سابقه نداشته که فاصله تیم اول تا نهم بوندسلیگا فقط دو امتیاز باشد.

3. منچستریونایتد مانع رکوردشکنی لیورپول شد

در حساس ترین دیدار هفته نهم لیگ برتر انگلیس، منچستریونایتد و لیورپول به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان با تساوی 1-1 خاتمه یافت. لیورپول در 9 دیدار آخر فصل 2018/19 و 8 دیدار ابتدایی فصل 2019/20 موفق به کسب برد شده بود تا با کسب 17 برد متوالی، تنها یک برد دیگر با رکورد ثبت شده توسط منچسترسیتی در فصل 2017/18 فاصله داشته باشد. منچستریونایتد با متوقف کردن لیورپول باعث شد رکورد سیتی دست نخورده باقی بماند.
همچنین لیورپول موفق به شروع فصل جاری لیگ برتر انگلیس با کسب 8 برد متوالی شده بود. تساوی مقابل منچستریونایتد موجب شد این تیم نتواند با رکورد چلسی تحت هدایت ژوزه مورینیو در فصل 2005/06 مساوی کند.

2. لوییس سوارز چهارمین گلزن برتر تاریخ بارسلونا

لوییس سوارز مهاجم اروگوئه ای بارسلونا با گلزنی مقابل ایبار، با 184 گل زده به صورت مشترک با جوزپ سامیتیر، چهارمین گلزن برتر تاریخ بلوگرانا شد.

ایبار و رئال بتیس با دریافت 10 گل از سوارز در لالیگا رکورددار هستند. رئال مادرید (9)، دپورتیوو لاکرونیا (8)، اسپانیول (8) و اسپورتینگ خیخون (8) در رده های بعدی قرار دارند.

1. گلزنی روبرت لواندوفسکی در هشت دیدار ابتدایی بوندسلیگا و برابری با رکورد پیر امریک اوبامیانگ

روبرت لواندوفسکی با گلزنی در دیدار بایرن مونیخ مقابل آگزبورگ، موفق شد در تمامی هشت دیدار ابتدایی فصل جاری بوندسلیگا گلزنی کند تا با رکورد پیر امریک اوبامیانگ مهاجم بروسیا دورتموند در فصل 2015/16 مساوی کند. با این حال، شروع لواندوفسکی در این فصل بوندس لیگا حتی از اوبامیانگ نیز بهتر بوده است زیرا او تاکنون 12 گل در لیگ و در مجموع 16 گل در این فصل برای بایرن مونیخ به ثمر رسانده است. اوبامیانگ در زمان ثبت رکورد خود 10 گل زده بود.

آخرین بازیکن بایرن مونیخ که موفق به گلزنی در هشت دیدار متوالی بوندسلیگا شده بود، روی ماکای بود که از آوریل تا آگوست 2005 موفق به ثبت چنین رکوردی شده بود.

روبرت لواندوفسکی-Robert Lewandowski

نظر شما