شناسهٔ خبر: 36055563 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون سازمان بهزیستی اعلام کرد:

شناسایی ۱۸هزار کودک مبتلا به تنبلی چشم/اجرای طرح غربالگری آبان

مهناز قربانی مقانکی

معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی از شناسایی ۱۸ هزار کودک مبتلا به تنبلی چشم خبر داد و گفت: طرح غربالگری تنبلی چشم آبان ماه در پایگاه های ثابت و سیار در کشور اجرایی می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مجید رضازاده گفت: طرح غربالگری تنبلی چشم ویژه کودکان ۳ تا ۶ سال طی دو ماه آبان و آذر در ۲ هزار پایگاه ثابت در مراکز بهزیستی برگزار می شود و با در نظر گرفتن پایگاه های سیار ، موقت ، مهدهای کودک و...، تعداد پایگاه های سنجی بینایی به ۴۰ هزار مرکز می رسد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته سه میلیون و ۵۰۰ هزار کودک در طرح غربالگری شرکت کردند گفت: درنهایت بعد از انجام اقدامات تخصصی مشخص شد که ۱۸ هزار کودک دارای تنبلی چشم هستند و در مجموع بهترین زمان برای مداخله و درمان تنبلی چشم در ۱۰ سال اول زندگی کودک است.

معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی با تاکید بر اینکه درمان تنبلی چشم بسیار ساده است گفت: کودکان بعد ازشناسایی تنها با بستن چشم، استفاده از عینک و یا جراحی های ساده میتوانند درمان شوند.

رضازاده ادامه داد: هزینه اجرای طرح در سال جاری هنوز مشخص نشده اما هزینه انجام آن در مراکز دولتی و خصوصی متفاوت است بطوریکه سال گذشته هزینه غربالگری تنبلی چشم در مراکز دولتی ۲۰۰۰ تومان و در مراکز غیر دولتی ۲۵۰۰ تومان و با استفاده از دستگاه ۵ هزار تومان بود.

وی در مورد خانواده هایی که توانایی پرداخت هزینه معاینه چشم را ندارند نیز اظهار داشت: سازمان بهزیستی به خانواده هایی که توان پرداخت هزینه طرح غربالگری را ندارد یارانه پرداخت می کند.

نظر شما