شناسهٔ خبر: 36032407 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فیلم| برگزاری باشکوه مراسم اربعین در منطقه «کشمیر»

هزاران مسلمان کشمیری با وجود اعمال فشار نیروهای امنیتی هند مراسم اربعین امام حسین(ع) را باشکوه هرچه تمامتر در مراکز مذهبی این منطقه برگزار کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزای فارس، با وجود سختگیرهای نیروهای امنیتی هند،هزاران تن از اهالی منطقه کشمیر روز یکشنبه باشکوه هرچه تمام‌تر مراسم اربعین امام حسین (ع) را برگزار کردند.

به نوشته وبگاه «راپتلی»، این مراسم در منطقه «برمینا» در اطراف جامو و کشمیر برگزار شده است. تصاویر و فیلم‌های منتشر شده از این رویداد مذهبی جمع کثیری از عزاداران را نشان می‌دهد که در حالی‌که نوحه و ذکر مصیبت به زبان محلی سر می‌دهند، سینه زنان عازم  مسجد منطقه هستند.

 

شماری از شرکت‌کنندگان در این مراسم پرچم‌های ایران هم به دست دارند و تصاویر امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری نیز در این مراسم به چشم می‌خورد.

یکی از شرکت‌کنندگان در این مراسم در مصاحبه با راپتلی به ظلم‌های صورت‌گرفته در یمن، بحرین و دیگر مناطق علیه مسلمانان اشاره و عنوان می‌کند که عاشورا نماد ایستادگی در برابر ظلم بود و امروز هم باید در برابر ظلم‌هایی که علیه مسلمانان انجام می‌شود، ایستادگی کرد.

مقامات هندی در هفته‌ها و ماه‌های گذشته تدابیر امنیتی را در شهر «سرینگر» پیش از برگزاری نماز جمعه تشدید کرده بودند. (جزئیات بیشتر)

دولت هند در ادامه سختگیری‌های خود علیه اهالی این منطقه، هفته گذشته خدمات پیام‌رسانی متنی در کشمیر را پس از یک بازگشایی بسیار کوتاه مجددا مسدود کرد.(جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ق

نظر شما