شناسهٔ خبر: 36024460 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

هاشم‌‌پور: کسب مقام سومی جهان اتفاق مهمی بود/ صالحی امیری قول داد مشکلات بچه‌ها برطرف شود

سرمربی تیم فوتبال ساحلی ایران گفت: قرار گرفتن بین 4 تیم برتر جهان اتفاق مهمی بود و من از کسب مدال برنز خوشحال هستم.

صاحب‌خبر -

عباس هاشم‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد کسب مقام سوم در مسابقات المپیک ساحلی جهان، گفت: جا دارد این اتفاق بسیار مهم و کسب مقام سوم المپیک ساحلی جهان و دریافت مدال برنز را به تمام مردم عزیز و بازیکنان تیم ملی تبریک عرض کنم. ما می دانستیم شرایط بازی‌ها از قبل که وارد مسابقات شویم سخت است، اولین دوره این بازی‌ها و برای همه تیم‌ها حائز اهمیت بود. حضور این تیم‌ها و ابرقدرت‌های فوتبال ساحلی در این دوره برای کسب نتیجه بود تا حداقل یکی از سکوهای اول تا سوم را تصاحب کنند. ما با اوکراین، سنگال و پاراگوئه هم‌گروه شدیم آنها تیم‌های بسیار قدرتمندی بودند، اوکراین قهرمان دوره‌های قبل اروپا بود، تیم سنگال قهرمان آفریقای جنوبی و پاراگوئه هم میزبان مسابقات بود.

وی در ادامه گفت: از همه مهمتر این بود که از هر گروه یک تیم صعود می‌کرد و این کار را برای تیم‌ها بسیار سخت و مشکل کرده بود اما خوشبختانه توانستیم اوکراین، پاراگوئه و سنگال را شکست بدهیم و از گروه خودمان صعود کنیم و به مرحله بعدی راه پیدا کنیم،‌ بازی را روسیه بازی بسیار خوبی بود و اگر داور اشتباهاتی را انجام نمی‌داد و آن پنالتی را برای ایران می‌گرفت و در حالی که نتیجه 3 بر 2 بود. اگر دروازه‌بان این تیم را اخراج می‌کرد نتیجه عوض می‌شد. ما از روسیه شکست خوردیم اما بچه‌ها دست از تلاش برنداشتند، با صحبت‌هایی که با ‌آنها انجام دادیم گرفتن برنز این بازی‌ها هم برای ما سخت و مهم بود. در بازی مقابل ایتالیا بچه‌ها نکات فنی را بسیار بسیار خوب انجام دادند و توانستیم ایتالیا را شکست دهیم و در اولین دوره مقام سوم این بازی‌ها را کسب کنیم. برای ما خیلی مهم بود که بتوانیم یک جایگاه اول تا سوم را کسب کنیم، خوشبختانه این کار صورت گرفت، بازی‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بودند، من بازی‌های جام‌جهانی را هم در کنار تیم بوده‌ام اما سطح این مسابقات بسیار بالا بود. خدا را شکر توانستیم نتیجه قابل قبولی کسب کنیم و به همه مردم ایران و کسانی که برای فوتبال ساحلی زحمت می‌کشند تبریک می‌گویم.

سرمربی تیم فوتبال ساحلی ایران در خصوص مصدومیت چند بازیکن این تیم، گفت: بازی‌ها واقعاً بازی‌های سخت و مشکلی بود قبل از سفر به عمان حسین مسیگر مصدومیتی برایش پیش آمد که نتوانست تیم را همراهی کند و بازیکنی را جایگزین او کردیم در بازی‌های دوستانه‌ای که در عمان داشتیم محمد مرادی یکی از بازیکنان جوان تیم هم دچار مصدومیت شدیدی شد که مجبور شدیم باز جایگزینی داشته باشیم ولی خدا را شکر انسجام تیمی حفظ شد، شرایط فنی حفظ شد و توانستیم نتیجه را بگیریم. باید تشکر ویژه‌ای داشته باشیم از فدراسیون فوتبال و کمیته فوتبال ساحلی، از آقایان تاج و شکوری و خانم شهریاری و تمام کسانی که شرایط را مهیا کردند برای تیم فوتبال ساحلی ضمن اینکه باید تشکر ویژه داشته باشم از جناب صالحی امیری و همچنین جناب سجادی و جناب فخری سرپرست گروه که واقعاً در این شرایط سخت که به دنبال جایگزین بازیکن بودیم. برای ما سنگ تمام گذاشتند.

هاشم‌پور در مورد تأثیر اردوهای تدارکاتی گفت: بازی‌های دوستان بین‌المللی تأثیر زیادی دارد روی روند رو به رشد بازیکنان جوانی که به تیم اضافه شده بودند ما یک اردوی خوب در پرتغال داشتیم، اردوهای قبلی که خارج از ایران داشتیم شرایط خیلی خوبی را مهیا می‌کردیم، بازی‌های آسیایی متأسفانه بنا بر دلایلی شرایط اردویی خوب برای ما فراهم نشد و نتوانستیم نتیجه بگیریم اما خوشبختانه قبل از سفر به بازی‌های المپیک ساحلی جهان. اردوی بسیار خوبی در عمان داشتیم که واقعاً تأثیر خوبی در روحیه بچه‌ها داشت و در بحث تاکتیکی یک بازی با تیم ملی عمان داشتیم که یکی از تیم‌های خوب آسیا بود و در جام‌جهانی حاضر است. این بازی بی‌تأثیر نبود. بچه‌ها با انگیزه بیشتر و با شرایط بهتر خودشان را برای بازی‌ها آماده کردند. 

وی در مورد اینکه آیا از کسب مدال برنز این مسابقات راضی است،‌گفت: این یک اتفاق بسیار خوبی بود که تیم ملی فوتبال ساحلی ایران جزو 4 تیم برتر فوتبال ساحلی جهان قرار گرفت یعنی در اولین دوره المپیک مسابقات ساحلی جهان اتفاق بسیار خوبی بود که بین 4 تیم برتر جهان قرار گرفتیم و جای خوشحالی دارد. شرایط هم خیلی سخت بود چون از هر گروه یک تیم صعود می‌کرد. خوشبختانه ما صعود کردیم و جزو 4 تیم برتر تیم‌های ساحلی جهان قرار گرفتیم. بعد از آن تلاش کردیم برنز بازی‌ها را هم به دست بچه‌ها برسد که با نکات فنی که به بازیکنان انتقال دادیم تیم قدرتمند ایتالیا را شکست دادیم و مدال ارزشمند بازی‌های المپیک ساحلی جهان را کسب کردیم. برای من این سؤال به وجود آمد که چرا اینقدر سطح توقعات بالا رفته،‌ در 10 سالی که فوتبال ساحلی ادامه داشت خوشبختانه روند خیلی خوبی داشتیم اگر مثل سایر رشته‌ها 5 سال یا 3 سال یکبار اتفاق می‌افتاد شاید به چشم نمی‌آمد و این روند خوبی که در 10 سال گذشته داشتیم باعث شده این مدال برنز به چشم نیاید، این اتفاق خیلی مهمی است، انشاءالله اتفاقات خوب در سال‌های آینده هم برای تیم ملی فوتبال ساحلی ایران بیفتد، اینکه ما به فینال راه پیدا نکردیم بعضی‌ها خرده گرفتند ولی جزو 4 تیم برتر جهان قرار گرفتن اتفاق بسیار مهمی بود که برای تیم ملی ایران رخ داد و من خیلی خوشحالم که این مدال را به دست آوردیم.

هاشم‌پور در پایان گفت: جا دارد از تمام کسانی که برای تیم ملی فوتبال ساحلی قبل از اعزام زحمت کشیده‌اند و این شرایط را مهیا کرده‌اند تشکر کنم، همچنین از کادر خودم و کادر پزشکی تیم تشکر می‌کنم این یک اتفاق بسیار مهمی بود که حاصل کار گروهی بود، دست به دست هم دادیم و این نتیجه را گرفتیم، یک تشکر ویژه هم از کمیته ملی المپیک دارم که در این مدت خیلی برای ما تلاش کردند، حضور جناب صالحی امیری و سجادی در بازی‌های ساحلی جهان باعث دلگرمی بچه‌ها شد و آنها روحیه گرفتند. در ضیافت شامی به دعوت سفیر شرکت کردیم که باید از او نیز بسیار تشکر کنم که بعد از برد خوبی که مقابل ایتالیا به دست آوردیم شرایط خوبی را برای ما فراهم کردند بچه‌های تیم مشکلاتشان را با صالحی امیری و سجادی در میان گذاشتند که خوشبختانه مورد استقبال آنها قرار گرفت و قول مساعد دادند که پیگیری کنند تا انشاءالله شرایط و مشکلاتی که بچه‌ها دارند برطرف شود.

انتهای پیام/ا

نظر شما