شناسهٔ خبر: 36016729 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفتاب یزد | لینک خبر

دردسرهای تیپ متفاوت برای بازیگر زن

صاحب‌خبر - آفتاب یزد- گروه شبکه: چندی پیش اکران فیلم «مسخره باز» بود. در این مراسم بازیگرانی از جمله بانوی بازیگر کشورمان یعنی متین ستوده نیز حضور داشتند. زمانی که تصاویر این مراسم در فضای مجازی و رسانه‌ها منتشر شد، آنچه که بسیار جلب توجه کرد تیپ متفاوت متین ستوده بود. تا جایی که برخی از کاربران خاص از او انتقاد کرده و لباسش را چندان مناسب با عرف ندانستند. همچنین حملات و واکنش‌ها به نحوه لباس پوشیدن او در این مراسم تا آنجا پیش رفت که برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی حتی از احضار وزیر ارشاد به مجلس برای پاسخگویی خبر دادند. در این راستا قاضی‌زاده هاشمی، عضو
کمیسیون فرهنگی در واکنش به سبک لباس پوشیدن این بازیگر سینما گفت:« بدون شک کمیسیون فرهنگی مجلس این مسئله به وجود آمده و نارضایتی مردم را به طور جد پیگیری خواهد کرد، به هر حال نباید فراموش کنیم نسل نوجوان ما خواسته یا ناخواسته تحت تاثیر برخی بازیگران سینما هستند و ممکن است با حواشی به وجود آمده الگوبرداری درستی در میان نوجوانان و جوانان شکل نگیرد.» البته صالحی امیری وزیر ارشاد هم گفته است:« این افراد از کسانی هستند که در برنامه‌های تلویزیونی نیز حضور دارند. همچنین فضای آنجا فضای رسمی نبوده که این بازیگران بخواهند از وزارت ارشاد برای حضور اجازه بگیرند.»
متین ستوده نیز در گفت‌وگو با فرارو در واکنش به انتقادها گفته بود: «تیپ و پوشش من معمولا تداوم و ثبات مشخصی داشته و عجیب‌و‌غریب نبوده است. راستش خودم هم از این واکنش‌ها جا خوردم. برخی کاربران فضای مجازی بعد از این اتفاق شروع به فحاشی کرده‌اند که واقعا دلیلش را نمی‌دانم. من در تضاد با شرایط جامعه لباس نپوشیدم. لباس‌هایم پوشیده است و مو‌های من مانند دفعات قبل بوده است. حتی در عکس‌های صفحه شخصی‌ام مشخص است که در مراسم اکران «مسخره‌باز» مانند مراسم‌های دیگر بوده‌ام. من در اکران خصوصی فیلم «شعله‌ور» کت‌و‌شلوار پوشیده بودم؛ اما آن موقع حاشیه‌ای ایجاد نشد.»
> از عذرخواهی تا احضار به دادگاه
اما انتقادها به قدری بود که در نهایت ستوده را وادار به عذرخواهی کرد. او در اینستاگرامش نوشت: « با توجه به اینکه اخیرا عکس‌هایی از بنده در شبکه‌های مجازی منتشر گردیده است، صرف‌نظر از اینکه هیچگونه نیتی در جهت هنجار شکنی نداشته و ندارم، چنانچه باعث سوءاستفاده برخی شبکه‌های معاند گردیده و موجبات تکدر خاطر برخی از هموطنان عزیز را فراهم نموده است لذا از همه این عزیزان و همچنین خانواده محترم شهدا عذرخواهی می‌نمایم.» اما این پایان ماجرا نبود چرا که او به خاطر پوشش به دادسرای ارشاد احضار شده بود ولی با قرار کفالت آزاد شد.

نظر شما