شناسهٔ خبر: 36016679 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پذیرایی بیش از 250هزار زائر اربعین در موکب باب الحوائج لنده

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان لنده گفت: موکب باب الحوائج شهرستان لنده در مدت حضور در مرز شلمچه پذیرای بیش از 250هزار زایر حسینی بوده است.

صاحب‌خبر -

سید محمدطلا میری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لنده،  با تسلیت ایام اربعین به راز و رمز ماندگاری و فلسفه قیام عاشورا و اربعین حسینی اشاره و  اظهار داشت:  اربعین حسینی حقیقتی بر مظلومیت و حقانیت اهل‌بیت پیامبر گرامی اسلام(ص) است.

وی افزود: در طول تاریخ حکومت‌ها و مخالفان دین مبین اسلام برای جلوگیری از گسترش فرهنگ ناب اهل‌بیت(ع) و حقیقت عاشورا تلاش کردند اما خون امام حسین(ع) و یاران با وفایش هرساله جوشان‌تر وپر رنگتر از گذشته در اربعین حسینی به نمایش گذاشته می‌شود.

رئیس بازسازی عتبات عالیات شهرستان لنده تصریح کرد: به برکت انقلاب اسلامی امروزه همایش جهانی پیاده‌روی اربعین حسینی در مسیر تحقق دولت عدالت‌محور و مهدوی، به باشکوه‌ترین گردهمایی شیعیان در جهان تبدیل شده است.

میری در ادامه با اشاره به حضور باشکوه و میلیونی شیعیان در همایش و اجتماع اربعین حسینی یادآور شد:  ستاد بازسازی عتبات عالیات در راستای تکریم و خدمات‌رسانی به زائران حرم ابا عبدالله الحسین (ع) اقدام به راه‌اندازی موکب‌های پذیرایی در مناطق مرزی و مسیر پیاده‌روی اربعین کرده است.

وی خاطرنشان کرد: موکب باب الحوائج شهرستان لنده در مرز شلمچه پذیرای زائران محترم بوده و طی سال‌های اخیر به عنوان موکب نمونه استانی و حتی کشوری انتخاب و تجلیل شد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان لنده گفت: از زمان استقرار موکب در ۱۴ مهرماه تا امروز بیش از 250هزار زائر در این موکب خدمات‌رسانی شده که امیدواریم تا پایان استقرار در این منطقه بتوانیم خدمات خود را ادامه دهیم.
میری ادامه داد:  این خدمات در حوزه پذیرایی‌های صبحانه‌،  ناهار، شام،  میان وعده و خدمات فرهنگی و در قالب بسته‌های فرهنگی به زائران محترم ارائه گردید.

وی افزود:  حضور ملیت‌ها و اقوام مختلف از سراسر دنیا نشان از جهانی شدن و رویش شیعه و شناخت جهانی از فرهنگ و آرمان حسینی داشته و  حضور ملیت‌ها در موکب‌های پذیرایی به زیبایی نشان از وحدت و همدلی شیعیان و مسلمانان دارد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان لنده گفت:  در روزهای اخیر کاروان‌های مختلف  از کشورهای آذربایجان،  افغانستان،  هند،  پاکستان و...  در موکب‌ شهرستان مورد پذیرایی قرار گرفته‌اند.

میری افزود:  امام حسین(ع) متعلق به ما مسلمانان تنها نبوده بلکه ادیان الهی به دنبال شناخت راه و منش حسینی هستند چراکه تنها راه نجات و آزادی بشریت در شناخت این امام معصوم خلاصه شده است.

وی در پایان از حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، جانشین فرماندهی سپاه فتح، فرماندار و اعضی شورای اداری، مردم و مسؤولان در موکب باب الحوائج شهرستان لنده تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/۸۲٠۱۳

نظر شما