شناسهٔ خبر: 36014997 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

فرمانده ناجا:

رضایتمندی مردم در خدمت رسانی به زوار بسیار محسوس بود/ کاهش ۱۱ درصدی حوادث جاده ای در اربعین سال جاری

سردار اشتری با بیان اینکه سوانح و تصادفات جاده ای در اربعین سال جاری ۱۱ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، گفت: حرکت عظیم اربعین و تردد زائرین از این مرز به خوبی انجام شد و بیش از ۵۷ درصد زائرین از مرز مهران تردد داشتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، فرمانده نیروی انتظامی کشور در نشست قرارگاه اربعین ناجا در مرز مهران، اظهار کرد: هماهنگی و همدلی که بین مسئولین استان و همکاران بنده بود کار را بسیار روان و تسهیل کرد و اینجا بایست باید عرض خداقوت به استاندار محترم ایلام، معاونین، همکاران، اعضای شورای تأمین، فرمانده سپاه و دیگر عزیزان برای خدمات بسیار بی نظیری که در اربعین داشته اند، بگوئیم.

 

سردار «حسین اشتری» با بیان اینکه حرکت عظیم اربعین و تردد زائرین از این مرز به خوبی انجام شد و بیش از 57 درصد زائرین از مرز مهران تردد داشتند، افزود: پیش بینی ما این است که میزان ورودی از خروجی زوار در مرز مهران بیشتر باشد، امسال بین 57 تا 60 درصد تردد زائرین از مرز مهران بود.

 

وی افزود: این رقم بسیار بالایی است و سه مرز دیگر ما فقط 40 درصد تردد ها را پوشش دادند و مهران به تنهایی قسمت اعظم تردد اربعین را به دوش داشت، پیش بینی می شود که تا فردا شب قسمت اعظم جمعیت بازگشت به کشور داشته باشند ولی باید تا چند روز آینده هم آمادگی ادامه یابد.

 

فرمانده ناجا با بیان اینکه ما امسال به یاری خدا مشکل امنیتی نداشتیم و البته باید این روزهای پایانی را بیشتر دقت کنیم، گفت: کسانی که دشمن مردم و مسلمین هستند به دنبال ایجاد حرکت هایی هستند که باید هشیاری کامل را تا پایان کار داشته باشیم.

 

سردار اشتری یادآور شد:  از مسئولین مواکب هم باید خواسته شود و استاندار محترم هم تأکید بفرمایند که تا زمانی که جمعیت در حال تردد است خدمات رسانی صورت گیرد.

 

وی با بیان اینکه امسال حدود 65 درصد زائرین ما از خودرو شخصی استفاده کردند که رقم بسیار قابل ملاحظه ای است، افزود: 95 درصد زوار زمینی به عتبات رفتند و بخش اعظم آن با استفاده از خودروهای شخصی اقدام به سفر کردند و برای استراحت زوار هم لازم است موکب ها خدمات ارائه دهند و در طول مسیر پلیس راهور آمادگی کامل خود را حفظ کند که در محورهای اصلی تردد زوار را به سلامت داشته باشیم.

 

فرمانده ناجا ابراز کرد: سوانح و تصادفات جاده ای 11 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است و با توجه به افزایش قابل ملاحظه زوار و خودروهای شخصی این کاهش بسیار قابل ملاحظه است و این به خاطر تلاش ها و فرهنگ سازی بود که ایجاد شد.

 

سردار اشتری با بیان  اینکه رضایتمندی مردم بسیار محسوس بود از خدمات رسانی به زوار اربعین، رضایت از نیروی انتظامی هم بالا بود، تصریح کرد: افتخار ما خدمتگذاری به مردم است، برای سال آینده ظرفیت و توان بیشتری را به کار گیری، زیرساخت ها را تقویت کنیم.

 

وی با بیان اینکه باید کشور عراق را هم متقاعد کنیم که زیرساخت های آن طرف مرز را آماده کند، افزود: از هماهنگی بسیار خوبی که در استان با مدیریت آقای سلیمانی دشتکی استاندار ایلام ایجاد شده است تقدیر و تشکر دارم.

 

 فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: همان روز اول اعلام کردیم که به کمک استان بشتابیم چرا که مسئولیت بر عهده شماست و ما به عنوان کمک شما در استان حضور یافته ایم.

نظر شما