شناسهٔ خبر: 36002138 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

استمرار نهضت امام حسین (ع) بر دو پایه عاشورا و اربعین/قوه قضائیه ایادی خائن استکبار را مجازات کند

امام‌جمعه ابرکوه گفت: نهضت رهایی‌بخش و عزت‌آفرین امام حسین (ع) روی دو پای عاشورا و اربعین حرکت، پویایی و استمرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های نماز جمعه ضمن تسلیت ایام اربعین سالار شهیدان، اظهار کرد: نهضت رهایی‌بخش و عزت‌آفرین امام حسین (ع) روی دو پای عاشورا و اربعین حرکت، پویایی و استمرار دارد.

حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه عاشورا جلوه عینی قیام حق در برابر باطل و اربعین جلوه تبلیغ و تبیین رسالت همگانی در تقابل با باطل است، گفت: زائران اربعین با حضور ۲۰ میلیونی خود در کربلای معلّی در حال خلق حماسه‌ای عظیم هستند.

حسینی تصریح کرد: راهپیمایی اربعین آورده‌هایی جهانی دارد که از جمله آن‌ها معرفی فرهنگ عاشورا به عنوان نسخه شفابخش معضلات و بحران‌های بشری برای جهانیان است. این حرکت بر محور حق‌پرستی، باطل گریزی، ظلم‌ستیزی، ذلت ناپذیری، ایثار و ایمان و شهادت با الگو گیری از اُسوه ماندگار عاشورا شکل گرفته و توانسته اتحاد در جامعه اسلامی رقم زند.

امام‌جمعه ابرکوه خاطرنشان کرد: قطعاً آورده اربعین همبستگی و اتحاد بی‌نظیر امت اسلامی است که مؤلفه تمدّن نُوین جهان اسلام بوده و به لطف خدا بسترساز قیام جهانی مهدی آل محمد (عج) خواهد بود. راهپیمایی عظیم اربعین موضوع بی‌نظیر جهانی و آیت عظمای الهی و نشانه اراده پروردگار بر نصرت امت اسلامی و گردهمایی منتظران فرج است.

وی عنوان کرد: زائران اربعین باشکوه‌ترین پدیده عصر حاضر را پدید آورده و تجلّی بخش ارزش‌های معنوی، برمدار جاذبه عشق حسینی به عنوان متعالی‌ترین الگوی تجسّم اسلام راستین شدند. آنان با شعار حُب الحسین یجمعنا، ایمان و عشق به این حقیقت که قلوب میلیون‌ها انسان آزاده را از تمامی جهان به خود جذب کرده، به نمایش گذاشتند.

حسینی در رابطه با جنگ تحمیلی عربستان بر یمن اذعان کرد: این جنگ همچنان استخوانی لای زخم پیکره جهان اسلام است. اتفاق خونین و ظالمانه‌ای که با پایمردی و مقاومت مردم یمن سرانجامی پشیمان کننده را برای ولیعهد جنگ‌افروز صعودی داشته است.

خطیب جمعه ابرکوه یادآور شد: روشن است عربستان که تحت اشراف آمریکا بوده از خود اراده و اختیاری در امر تصمیم‌گیری ندارد و اعزام واسطه‌ها به ایران برای حل بحران یمن نیز به این دلیل کارساز نبوده است که راه مذاکره ایران و عربستان از یمن می‌گذرد و تا سعودی‌ها به جنگ یمن خاتمه ندهند، اتفاقی نخواهد افتاد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه ادامه داد: در حال حاضر عربستان مظنون حمله به نفت‌کش ایرانی است که با هدف تشدید جنگ دریایی، برای جلوگیری از صدور نفت ایران و نیز انتقام از شکست‌های پیاپی آمریکا و نوکران منطقه‌ای او صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: حمله به نفت‌کش ایرانی یک تقسیم کار چندضلعی به ویژه غربی، عبری، عربی بود که هدف آن تضعیف جبهه مقاومت اسلامی در جهان با محوریت ایران است.

حسینی ضمن قابل‌تقدیر خواندن رخ‌نمایی اقتدار اطلاعاتی سپاه در دستگیری سر شبکه و سایت و کانال آمدنیوز تأکید کرد: ضمن ارج نهادن به این عملیات غرورآفرین و هوشمندانه توسط پاسداران گمنام سازمان اطلاعات سپاه، از مسئولین ذی‌ربط مصرانه می‌خواهیم تا پایان ماجرا را با سرعت، قدرت و دقت پیش بروند و ایادی خائن به انقلاب و ملت را به مردم معرفی کنند و قوه قضاییه قاطعانه این مزدوران استکبار را به سزای اعمالشان برساند.

انتهای پیام/90027


 

نظر شما