شناسهٔ خبر: 35982469 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

افت شاخص بورس در سومین هفته مهرماه

تهران - ایرنا - شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز چهارشنبه (۲۴ مهر ماه) به عدد ۳۰۹ هزار و ۶۰۶ واحد رسید که در مقایسه با پایان هفته گذشته حدود یک درصد افت داشت.

صاحب‌خبر -

در پنج روز معاملات هفته‌ای که گذشت شاخص بورس سه هزار و ۴۴۲ واحد کاهش داشت، شاخص کل در پایان روز چهارشنبه (۱۷ مهر ماه) با عدد ۳۱۳ هزار و ۴۸ واحد به معاملات پایان داد که این رقم در روز چهارشنبه (۲۴ مهر ماه) به عدد ۳۰۹ هزار و ۶۰۶ واحد رسید.

شاخص آزاد شناور در آخرین روز معاملات هفته گذشته ۳۶۲ هزار و ۷۲ واحد بود که در روز چهارشنبه این هفته به رقم ۳۵۲ هزار و ۸۴۷ واحد رسید و کاهش ۹ هزار و ۲۲۵ واحدی را رقم زد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) در پایان هفته گذشته ۹۱ هزار و ۳۰۰ واحد بود که در هفته جاری این عدد به ۸۴ هزار و ۶۶۲ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) از ۶۱ هزار و ۱۱۶ واحد به عدد ۵۶ هزار و ۶۶۱ واحد رسید.

ارزش بورس تهران در هفته ای که گذشت ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بود که در مقایسه با هفته گذشته چهار درصد کاهش را تجربه کرد، همچنین ارزش فرابورس در مدت ذکر شده سه هزار و ۱۰۹ میلیارد بود که نسبت به مدت مشابه هفته گذشته با کاهش ۶ درصدی همراه شد.

در هفته منتهی به سوم مهر ماه فرآورده های نفتی، چند رشته ای صنعتی، فلزات اساسی، شیمیایی و کانه های فلزی با بازدهی مثبت برای سرمایه گذاران همراه بودند و در مقابل قند و شکر، موارد دارویی، انبوه سازی، بیمه و بازنشسته، حمل و نقل، سیمان، کانه های غیرفلزی، صنایع غذایی به جز قند و شکر، خودرو، رایانه، بانک ها، تامین آب، برق و گاز از جمله صنایعی بودند که کمترین میزان بازدهی را به خود اختصاص دادند و طبق آمار ارائه شده در هفته‌ای که گذشت فرآورده های نفتی با بیشترین افزایش و قند و شکر با بیشترین کاهش همراه بودند.

در هفته‌ای که گذشت بانک ها و موسسات اعتباری، خودرو و قطعات، فلزات اساسی، شیمیایی، صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله، عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم، واسطه گری های مالی و پولی، بیمه و بازنشستگی، سرمایه گذاری ها، انبوه سازی املاک و مستغلات، استخراج کانه های فلزی، چندرشته ای صنعتی، سیمان، آهنک و گچ نسبت به دیگر صنایع بیشترین حجم معاملات را داشتند.

همچنین فرآورده های نفتی، شیمیایی،  بانک ها و موسسات اعتباری، صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله، فلزات اساسی، دارویی، خودرو و قطعات، صنایع غذایی به جز قند و شکر، استخراج کانه های فلزی، عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم،محصولات کاغذی، بیمه و بازنشستگی، انبوه‌سازی املاک و مستغلات، واسطه گری های مالی و پولی، سرمایه گذاری ها، سیمان، آهک و گچ، فنی و مهندسی، چندرشته ای صنعتی، و کانی غیر فلزی بیشترین میزان از ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

نظر شما