شناسهٔ خبر: 35977519 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: بانک ورزش | لینک خبر

استراماچونی: بازیکنی جذب می کنیم که در سطح استقلال باشد/ اسمی که روی پیراهن استقلال است مهم تر از اسم بازیکنان است

صاحب‌خبر -

بانک ورزش - آندره آ استراماچونی، سرمربی تیم فوتبال استقلال در نشست خبری پیش از دیدار با فجرسپاسی در جام حذفی اظهار کرد: فکر می‌کنم این که باشگاه استقلال مجوز حرفه‌ای را گرفته برای کل ایران خیلی خبر خوبی است. این به این معنی است که باشگاه را چک کرده‌اند و دیده‌اند که در شرایط خوبی است و همه از این موضوع خوشحال هستند.

او در خصوص دیدار با فجر گفت: این بازی برای ما خیلی مهم است. جام حذفی یکی از اهداف استقلال است و ما فردا با بهترین ترکیبمان به بازی می‌رویم. فجر واقعا من را شگفت‌زده کرده است. برای بازی آخرشان یکی از همکارانم را فرستادم به شیراز تا بازی را ببینند. این تیم فوتبال هجومی بازی می‌کند و فقط یک امتیاز با صدر لیگ دسته اول فاصله دارد. قطعا از اینکه بازیکنان ملی را نداریم ناراحتیم ولی مطمئن هستم هر کسی که بازی کند همه تلاشش را می‌کند. از اینکه کلین شیت نکرده‌ایم خوشحال نیستم. بعضی وقت‌ها گل‌هایی دریافت می‌کنیم که اجتناب ناپذیر است ولی تلاش می‌کنیم که کلین‌شیت داشته باشیم.

استراماچونی درباره جذب مهاجم جدید  توضیح داد: برای روشی که بازی می‌کنیم کمبود بازیکن در خط حمله داریم. واقعیت این است که بعد از بسته شدن پنجره نقل و انتقالات سخت است بازیکنانی در سطح نیازمان جذب کنیم. من باشگاه را در جریان گذاشتم و به من قول دادند بازیکنی می‌گیریم که خط حمله را تقویت کنیم. ترجیح می‌دهم اگر بازیکنی در سطح استقلال نباشد تا پنجره بعدی صبر کنیم. در مورد هوپر هم نظری ندارم.

از سرمربی استقلال درباره دلایل غیر ورزشی جذب نشدن هوپر سوال شد که نوری‌فر مدیر رسانه استقلال اظهار داشت: باشگاه چنین دلیلی را اعلام نکرده است و این مسائل گمانه‌زنی است.

سرمربی استقلال درباره دیاباته هم بیان کرد: او یک بدشانسی عجیب در اول فصل داشت. با شرایط خوبی به ما اضافه شد ولی در بازی دوستانه با ماشین سازی مصدوم شد و متاسفانه وقتی دوباره آماده شد در بازی با نفت مسجد سلیمان آسیب دید. مشکلی که داشت یک ترک کوچک روی دنده‌هایش بود. من امیدوارم در بازی با سایپا روی نیمکت باشد. این قول نیست و بیشتر یک امیدواری است.

او درباره نحوه گلزنی تیمش در بازی‌های قبلی هم اظهار کرد: من با این آنالیز تا حدی موافقم. این درست است که ما به پشتیبانی دفاع‌های کناری نیاز داریم. در بازی قبلی من روی نیمکت نبودم و ما روی سانتر غفوری و ضربه میلیچ به گل رسیدیم. پس می‌بینیم که دفاع‌های کناری ما تلاش می‌کنند تا هجومی بازی کنند..

وی در خصوص مشکل پنالتی زدن در تیم گفت: مشکل پنالتی‌زن‌های استقلال روحی و روانی و مربوط به فصل گذشته است. ما در تمرینات روی ضربات پنالتی کار کردیم و بدون اینکه بخواهم اسمی ببرم، بازیکنان مشکلی نداشتند. اما در بازی‌ها این مسئله به وجود می‌آید که به نظرم مربوط به مسائل روانی است. فکر می‌کنم این مشکل هم حل شود.

وی در خصوص اینکه آیا شایعه جدایی فتحی از استقلال روی تمرکز وی تأثیر نگذاشته و آیا این خبر صحت دارد که وی خواستار عدم حضور حاجیلو در کنار این تیم شده است،‌گفت: من ترجیح می‌دهم که جواب این سؤال را بدهم که اگر این کار را نکنم ممکن است حاشیه شود. وقتی به ایران آمدم خیلی چیزها با مسائلی که من با آن عادت داشتم فرق می‌کرد ولی با فتحی توافق کردم که تنها تمرکزم روی تمرینات، مسابقات و بازیکنان باشد و البته کسی نباید در کار من دخالت کند. همچنین تأکید کردم مسائل خارج از تیم بر گردن مدیرعامل و هیأت مدیره باشگاه است. تنها خواسته‌ام از فتحی این بود که اسمی که روی پیراهن استقلال وجود دارد اهمیتش بیشتر از اسمی است که در پشت پیراهن است. هر کسی برای استقلال کار می‌کند باید صلاح این تیم را ترجیح بدهد و درخواست شخصی نباید داشته باشد. من در اینجا فقط برای استقلال کار می‌کنم و هر چیزی که در کارم تداخل ایجاد کند را کنار زده و با آن مقابله می‌کنم. در مورد بقیه مسائل هم خود آقای فتحی صحبت کند بهتر است.

استراماچونی در مورد اینکه استقلال خیلی عصبانی است و بازیکنانش کارت‌های زرد و قرمز زیادی گرفته‌اند، گفت: ابتدا باید بین کارت‌هایی که به خاطر فوتبال و داخل زمین گرفته می‌شود با کارت‌هایی که به خاطر شکایت و اعتراض در کنار زمین گرفته می‌‌شود تفاوت قائل شد. دانشگر، اسماعیلی و علی کریمی کارت‌های قرمزی که گرفتند فوتبالی بودند اما شما حق دارید که در این مورد صحبت کردید. من باید خودم هم به خاطر اعتراضی که در آن بازی داشتم عذرخواهی کنم زیرا خودم در آن جریان دخیل بودم. سعی می‌کنیم این مسأله را حل کنیم. 

نظر شما