شناسهٔ خبر: 35973859 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

راهپیمایی اربعین رسانه پرقدرت عاشوراست

یاسوج - ایرنا - استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به شرکت میلیون‌ها نفر از مردم کشورهای مختلف جهان در آئین‌های اربعین حسینی در کربلای معلی گفت: راهپیمایی‌های اربعین امروز به رسانه پرقدرتی برای انعکاس شور ارادتمندان به عاشورای حسینی تبدیل شده است.

صاحب‌خبر -

حسین کلانتری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حضور اقشار مختلف مردم از مسلمان گرفته تا غیرمسلمان در آئین های راهپیمایی اربعین در کشور عراق با وجود گرما و شلوغی و کمبود برخی امکانات جز با عشق خالصانه قابل توجیه نیست.

وی با اشاره به نزدیک شدن به روز اربعین و عزیمت تعداد زیادی از زائران به کربلا و بازگشت آنان تصریح کرد: برنامه ریزی لازم برای خدمات رسانی به زوار انجام شده است.

کلانتری ابراز داشت: با توجه به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد محل عبور زائران هشت استان کشور و برخی زائران کشورهای خارجی چون افغانستان و پاکستان است نشستی با کارگروه های سیزده گانه ستاد اربعین برگزار و برای تامین تجهیزات حمل و نقل و تغذیه زائران برنامه ریزی شد.

۳۲ هزار و ۲۲ نفر از مردم کهگیلویه و بویراحمد امسال برای شرکت در آئین های اربعین حسینی در سامانه سماح نام نویسی کرده اند که نسبت به پارسال حدود چهار برابر افزایش یافته است.

سازمان حمل و نقل و پایانه های کهگیلویه و بویراحمد ۸۰ دستگاه اتوبوس در اختیار دارد که ۷۰درصد از این تعداد برای اعزام زائران بکار گرفته شده است.

با مشارکت پلیس راه طرح ترافیکی جاده های پرتردد استان که در مسیر کاروان های اربعین حسینی قرار دارند با هدف کاهش تلفات رانندگی و فراهم کردن سفری ایمن برای زائران هم اکنون در حال اجراست.

بیش از ۳۰ موکب در مناطق مختلف استان در حال اسکان و پذیرایی از زائران اربعین حسینی هستند.

ستاد اربعین استان ۷۲۳هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد از سال ۱۳۸۵ شروع بکار کرد.

۸۱۴۳/۶۱۱۰

نظر شما