شناسهٔ خبر: 35970982 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

عادت عجیب تیم ملی؛ بی احتیاطی در محوطه جریمه

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- در چارچوب رقابت های فوتبال مقدماتی جام جهانی، دو تیم ایران و بحرین به مصاف هم رفتند که این بازی با نتیجه 1 بر 0 به سود بحرین به پایان رسید.
به گزارش آریا، این شکست در حالی برای ایران رقم خورد که ملی پوشان ایران امیدوار بودند بتوانند طلسم بحرین را بشکنند که این اتفاق رخ نداد. ایران هیچ زمان در خاک بحرین موفق به پیروزی نشده است. با این شکست تعداد بازی های ایران و بحرین در این کشور به عدد 6 رسید که 4 باخت برای ایران و 2 تساوی رقم خورده است! ملی پوشان ایران تا قبل از بازی سه شنبه شب 5 بار در ورزشگاه منامه مقابل بحرین قرار گرفتند که دو تساوی و 3 شکست حاصل کارشان بود. تیم ملی با هدایت میروسلاو بلاژویچ در مقدماتی جام جهانی 2002، با سرمربیگری علی دایی در یک بازی دوستانه و با هدایت افشین قطبی در سال 1388 مقابل بحرین در خانه این تیم مغلوب شد. همچنین در زمان مربیگری برانکو ایوانکوویچ و کارلوس کی روش نیز تیم ملی در ورزشگاه منامه به نتیجه ای بهتر از تساوی دست پیدا نکرده است. در چنین شرایطی هواداران فوتبال در ایران امیدوار بودند مارک ویلموتس این طلسم را بشکند و برای اولین بار تیم ملی در منامه به برد برسد اما این اتفاق بازهم رخ نداد. ایران یکبار دیگر در خانه بحرین شکست خورد تا مشخص شود پیروزی در این کشور همچنان کار بسیار سختی است.
در گروه C رقابت های مقدماتی جام جهانی 2022 قطر، 2 بازی برگزار شد که تیم ملی کشورمان در منامه با نتیجه 1-0 شکست خورد. در دیگر دیدار این گروه اما، عراق موفق شد با 4 گل کامبوج را شکست دهد. با این اوصاف بعد از گذشت 3 هفته از رقابت‌ها، عراق با 7 امتیاز در صدر جدول، بحرین با 7 امتیاز اما به خاطر تفاضل گل کمتر در رده دوم و ایران نیز با 6 امتیاز در رده سوم قرار دارد.
بازیکنان تیم ملی در 6 مسابقه رسمی اخیر، 4 مرتبه مرتکب خطای پنالتی شدند. هنوز یک دقیقه از بازی با عمان نگذشته بود که مجید حسینی به حریف پنالتی داد. ضربه‌ای که با مهار بیرانوند، ایران به جام ملت‌ها برگشت. چین حریف بعدی ایران بود؛ مسابقه‌ای که یکی از دو بازی‌‌ای بود که بازیکنی پنالتی نداد. در بازی با ژاپن توپ درون محوطه جریمه به دست مرتضی پورعلی‌گنجی برخورد کرد.
ایران از ژاپن شکست خورد، از جام ملت‌ها حذف شد و کی‌روش هم رفت. اولین بازی رسمی ویلموتس مقابل هنگ کنگ بود. دیداری که بازیکنی پنالتی نداد. اما در بازی دوم او و تقابل با حریف ساده کامبوج، باز هم ایران به حریف پنالتی داد. این بار علیرضا بیرانوند مرتکب خطا شد که خودش هم آن را مهار کرد. در بازی مقابل بحرین که سومین دیدار رسمی ویلموتس بود باز هم مجید حسینی در محوطه جریمه خطا کرد تا در شش بازی رسمی اخیر تیم ملی، حسینی دومین مرتبه و تیم ملی برای چهارمین بار به حریف پنالتی دهد. البته فراموش نکردیم که ایران در جام‌جهانی هم پنالتی داده بود که بیرانوند ضربه رونالدو را مهار کرد.
 نیمه دوم دیدار در شرایطی آغاز شد که تقریباً تیم ایران روند بازی را در دست داشت اما یک پنالتی به سود بحرین عملاً نتیجه بازی را تعیین کرد، پنالتی که روی خطایی که توسط سید مجید حسینی بر روی مهاجم بحرینی مرتکب شد به وجود آمد. مجید حسینی در دیدار مقابل عمان هم در چهارچوب رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در همان دقایق ابتدایی مرتکب خطای پنالتی شده بود که البته آن پنالتی توسط مهاجم اردنی به خارج از دروازه زده شد.حالا با احتساب این خطای پنالتی این برای دومین بار است که این مدافع جوان  و آینده دار کشورمان تن به خطای پنالتی می‌دهد که این امر یک نکته منفی برای لژیونر جوان تیم ملی محسوب می شود. به‌هرحال نمی‌توان منکر شرایط سخت ورزشگاه ملی بحرین شد اما مجید حسینی در بالاترین سطح تورنمنت هم توانایی‌های خودش را به اثبات رسانده است و باید قدری در محوطه جریمه جانب احتیاط را رعایت کند.

نظر شما