شناسهٔ خبر: 35966872 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

جانشین مرزبانی جمهوری اسلامی ایران خبر داد

امنیت در مرزها مطلوب است/ مهمترین شاخصه اربعین همکاری مردم با همه دستگاه ها و نیروهای مسلح است

سردار گودرزی با بیان اینکه در مرزهای چهار گانه و استان های منتهی به این مرزها امنیت برقرار است گفت: مهمترین شاخصه اربعین امسال همکاری و همراهی مردم با همه دستگاه ها و نیروی انتظامی و امنیتی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «سردار احمد علی گودرزی» امروز (سه شنبه ۲۳ مهر) در حاشیه بازدید از مرز بین المللی شلمچه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از ابتدای ماه صفر تاکنون ۲ میلیون و ۸۱۴ هزار زائر از مرزهای چهارگانه کشور برای حضور در راهپیمایی اربعین حسینی وارد خاک عراق شده اند و اکنون روند بازگشت زائران اربعین به کشور افزایش یافته است.

 

جانشین مرزبانی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: خوشبختانه امنیت در مرزهای چهارگانه کشور را مطلوب است و تاکنون مشکل امنیتی گزارش نشده است.

 

وی از بازگشت تاکنون ۹۵۲ هزار زائر از مرزهای چهارگانه به خاک کشور خبر داد و اضافه کرد: شمار زائرانی که روز گذشته از مرزهای چهارگانه کشور برای سفر به عتبات عالیات وارد خاک عراق شده اند، ۱۵۵ هزار و ۷۷۲ نفر بوده است.

 

وی به بازگشت ۱۶۸ هزار و ۴۹۵ زائر اربعین حسینی به خاک کشور طی ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و اذعان داشت: این آمار افزایش بازگشت زائران از کربلای معلی را نشان می دهد و مرزبانان جمهوری اسلامی آمادگی کامل برای خدمت رسانی به زائران را دارند. 

 

سردار گودرزی تصریح کرد: مهمترین شاخصه اربعین امسال همکاری و همراهی مردم با همه دستگاه ها و نیروی انتظامی و امنیتی است، در غیر این صورت با توجه به حجم زیاد تردد در مرزها به خصوص مرز شلمچه شاهد بروز مشکلات بسیاری برای مردم می شدیم.

 

وی با بیان اینکه ماموریت مرزبانی تردد آسان و قانونی زائران و جلوگیری از مزاحمت تراکم جمعیت برای افراد ضعیف است عنوان کرد: طرح لایه بندی در مرزها از سوی مرزبانی اجرا شده و انتظار داریم زائران در مسیر برگشت نیز این همکاری را با مرزبانان داشته باشند.

 

جانشین مرزبانی ناجا خاطر نشان کرد: در مرزهای چهار گانه و استان های منتهی به این مرزها امنیت برقرار است و حتی یک مورد خروج غیرقانونی از مرز را نداشتیم که این نشان از اقتدار مرزبانان جمهوری اسلامی ایران دارد.

 

وی از تردد روان در مرزهای چهارگانه خبر داد و تاکید کرد: مرزبانان جمهوری اسلامی ایران با چشم باز و اقدام شبانه روزی امنیت پایدار را در مرزها برقرار کردند؛ مرزهای خسروی، مهران، چذابه و شلمچه تحت کنترل پلیس و مرزبانی است و تاکنون مورد خاص امنیتی در این گذرگاه های مرزی مشاهده نشده است.

 

نظر شما