شناسهٔ خبر: 35954737 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

اخــــــــبار

صاحب‌خبر -


وزیر کشور : باید هرنوع نابرابری و تبعیض تاریخی علیه زنان حذف شود  

وزیر کشور اعلام کرد: هم‌اکنون بیش از سه میلیون زن سرپرست خانوار در کشور داریم.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ عبدالرضا رحمانی فضلی در یکصد و بیست و چهارمین جلسه شورای اجتماعی کشور در جمع خبرنگاران افزود: در جلسه شورای اجتماعی کشور سه دستور کار داشتیم و مهم‌ترین موضوعی که بررسی شد، لایحه «صیانت، کرامت و تأمین امنیت بانوان در برا‌بر خشونت» بود که قوه قضائیه آن را به دولت ارجاع داد که نکات قابل توجهی در آن وجود دارد. وی با بیان اینکه لایحه «حمایت و صیانت ازحقوق زنان در برابر خشونت» امیدبخش است، گفت: امیدواریم دستگاه‌های اجرایی بررسی‌های لازم را انجام و اطلاعات تکمیلی را در این خصوص ارائه دهند و با نظری که همه دستگاه‌های اجرایی و کارشناسان می‌دهند، اصلاحات لازم به صورت تکمیلی در دولت صورت گیرد و به مجلس ارسال شود.
وزیر کشور افزود: موضوع مهم در این رابطه حمایت‌ها و تکریم از بانوان و زنان مطابق با اصول و ارزش‌های جمهوری اسلامی است که مبتنی بر اصول و عقاید دینی است؛ باید تلاش کنیم هر نوع ظلم، نابرابری و تبعیض تاریخی، فکری، انتقادی، اندیشه‌ای و عملی علیه بانوان حذف شود. وی گفت: باید کاری کرد که هر نوع تبعیضی که به صورت خشونت، آزار و اذیت انجام می‌شود با توجه به ریشه‌های تاریخی و فرهنگی آن حل شود. رحمانی فضلی افزود: موارد متعددی در این لایحه دیده شده است، تأکید جلسه بر این بود که ضمن جرم انگاری این موضوع‌ها که با دقت و درستی آمده بود، دو مسأله فرهنگ‌سازی و آموزش نیز برای آشنایی همه افراد جامعه بخصوص بانوان با حقوق خود و نحوه پیگیری را نیز بررسی کنیم. وی ادامه داد: همچنین بحث تمایز‌هایی که از نظر فرهنگی در نقاط مختلف کشور به عنوان یک کشور متنوع از نظر زبان، مذهب، ‌نژاد و فرهنگ‌های بومی و محلی داریم در این لایحه لحاظ شود. وزیر کشور گفت: لایحه دیگری که در جلسه دیروز مورد بررسی قرار گرفت، موضوع توانمند‌سازی زنان سرپرست خانواده بود، هم‌اکنون بیش از ۳ میلیون نفر زن سرپرست خانوار در کشور داریم که ۷۱ درصد آن مربوط به زنانی است که همسران خود را از دست داده‌اند و ۱۱درصد نیز به دلیل طلاق سرپرست خانوار شده‌اند و بقیه هم از کسانی هستند که تاکنون ازدواج نکرده‌اند.
وی افزود: تمام دستگاه‌های دولتی باید بسیج شوند تا اقدامات و برنامه‌هایی را انجام دهند که می‌تواند اوضاع زنان سرپرست خانوار را بهبود ببخشد که البته در این خصوص تمام دستگاه‌ها نظر خود را داده‌اند و لایحه آن نیز تهیه شده است و پس از جمع بندی‌های لازم این کار انجام خواهد شد.

ابتلا به سرطان سینه در زنان ایران به ۱۳ هزار نفر در سال رسید

 استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: میزان ابتلا به سرطان سینه در ایران سالانه به ۱۳ هزار نفر رسیده و این نرخ در حال افزایش است.
به گزارش ایرنا، کیوان مجیدزاده روز گذشته در نشست خبری درباره آمار سرطان سینه افزود: در دهه آینده میزان ابتلا به سرطان سینه در ایران سالانه به حدود ۲۵ هزار نفر می‌رسد و مردان در ابتلا به این بیماری سهم کمتری دارند. وی اظهار داشت: در حال حاضر به دلیل افزایش آگاهی مردم در مورد بیماری سرطان سینه، بسیاری از بیماران در مراحل اولیه تشخیص داده شده و درمان آن زودتر انجام می‌شود و می‌توانند طول عمر داشته باشند. مجیدزاده با بیان اینکه سن ۳۵ سالگی به بعد بارداری مهمترین عامل خطر می‌تواند برای ابتلا به سرطان سینه باشد، ادامه داد: بچه‌دار شدن در سنین زیر ۳۰ سال خطر ابتلا به این بیماری را کاهش می‌دهد و اگر زنان بارداری نیز نداشته باشند باز هم در معرض مبتلا شدن به این سرطان هستند.
این سرطان شناس، اضافه کرد: امروزه روند تشخیص سرطان سینه ارتقا یافته است و باید زنان آگاهی خود را در مورد علائم این بیماری افزایش دهند و در صورت مشاهده علامت مشکوک به کلینیک‌های سرطان مراجعه کنند. مجیدزاده با اظهار تأسف از اینکه غربالگری سرطان در کشور وجود ندارد، افزود: سیستم بهداشتی کشور باید برای بیماری‌های سرطان طرح‌های غربالگری ارائه و برنامه‌ریزی کند و مردم نیز آگاهی و دانش خود را در مورد سرطان‌ها افزایش دهند. این استاد دانشگاه گفت: ۴۰ درصد سرطان‌ها قابل پیشگیری است و مردم باید آگاه باشند که کشیدن قلیان، سیگار، چاقی و عدم تحرک خطر ابتلا به سرطان‌ها را افزایش می‌دهد. ‌

هاشمی: درباره حوادث مترو اظهارنظر نمی‌کنم

رئیس شورای شهر تهران درباره جزئیات جلسه هم‌اندیشی با اعضای شورای شهرگفت: دراین جلسه به موضوع سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران پرداخته شد، همانطور که می‌دانید اوحدی از ریاست این سازمان کناره گرفته و اعضای شورا معتقد بودند نظرات آنها در جلسه هیأت امنا به خوبی منتقل نشده که من از خودم دفاع کرده و اعلام کردم نظرات به خوبی منتقل شده است. به گزارش مهر، محسن هاشمی درباره وضعیت مترو و اعتراضات کارکنان مترو گفت: امیدوارم دراین زمینه ازمن نظر نخواهید، گزارش این موضوع به من رسیده است اما در خصوص آن اتفاقات صحبت نمی‌کنم. وی با بیان اینکه دخالت من در مسائل مترو باعث سوءمدیریت می‌شود، گفت: در این مدت تلاش کردم چه مثبت و چه منفی درباره مترو اظهارنظری نکنم اما این رؤیا را دارم تی بی‌ام‌هایی که در حال حاضر فعالیت نمی‌کنند، فعال شوند و تجهیزات برای ساخت واگن به کارخانه واگن‌سازی منتقل شود. رؤیای من تحقق واگن‌های موردنیازمترواست.

برچسب‌ها:

نظر شما