شناسهٔ خبر: 35950520 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پیگیری برای تدوین 45 استاندارد بین‌المللی در حوزه‌های فولاد و نانو

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان با اشاره به اینکه امروز سازمان استاندارد تدوین 45 استاندارد بین‌المللی را در حوزه‌های فولاد و نانو و .... در دست انجام دارد، گفت: تعداد استانداردهای ملی تدوین شده نیز ۳۰ مورد است و استان زنجان در این حوزه فعالیت خوبی دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، فرامرز نیک‌سرشت صبح امروز در جلسه کارگروه استاندارد استان زنجان اظهار کرد: عمده هدف استاندارد تسریع و تسهیل امور و ایجاد امنیت، سلامت و آسایش در عموم شهروندان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ استفاده از کالاهای استاندارد وظیفه همگانی است، گفت: تأکید داریم که همه دستگاه‌های اجرایی همکاری لازم را در این حوزه داشته باشند.

وی با تأکید بر همکاری همه جانبه دستگاه‌های اجرایی از جمله دستگاه‌های خدمات‌رسان، شهرداری‌ها و سازمان‌های حاکمیتی با اداره کل استاندارد استان افزود: تا زمانی که استفاده از کالای استاندارد تبدیل به فرهنگ نشود، توفیقی در این حوزه نخواهیم داشت.

نیک‌‎سرشت افزود: استان زنجان به لحاظ تنوع فعالیت در حوزه‌های معدنی، کشاورزی، خدماتی، صنعت و دسترسی به منابع انسانی و صاحب نظر می‌تواند در تدوین استانداردها بیش از پیش فعال شده و پیشرو باشد.

*ارائه آموزش‌های استاندارد در مهدهای کودک

مدیرکل استاندارد استان زنجان نیز در این جلسه ضمن تبریک هفته استاندارد اظهار کرد: امسال هم مطابق سنوات قبل، برنامه‌های متعددی در حوزه استاندارد به ویژه فرهنگ‌سازی استفاده از کالاهای استاندارد اجرایی می‌شود.

داود کارگرزاده با اشاره به اینکه امسال نیز بر مبنای ضوابط و ارزیابی‌های انجام شده گردهمایی در استان با هدف توسعه، ترویج و نشر فرهنگ استاندارد برگزار می‌شود، اظهار کرد: در این مراسم از واحدهای کیفی نمونه، مدیران کنترل کیفیت، آموزشگاه‌ها و آزمایشگاه‌های همکار تجلیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آموزش در مدارس و مهدهای کودک نیز از دیگر برنامه‌های اجرایی به مناسبت هفته استاندارد است، تصریح کرد: این آموزش‌ها در طول سال نیز ادامه داشته و نتایج خوبی از آن حاصل شده است.

مدیرکل استاندارد استان زنجان در ادامه با ارائه گزارشی از میزان بازرسی واحدهای تولیدی فعال در زنجان گفت: طی یک سال گذشته 394 بازرسی از مراکز تفریحی استان انجام و تعداد گواهی‌های بهره‌برداری تجهیزات تفریحی در این مدت 210 فقره بوده است.

کارگرزاده با اشاره به اینکه استاندارد وسایل بازی شهربازی‌ها اجباری است، تصریح کرد: شهربازی‌ها مکلف هستند قبل از بهره‌برداری وسایل بازی استانداردهای لازم را اخذ کنند و سازمان استاندارد نیز نظارت خود را افزایش خواهد داد.

وی همچنین از تذکر جدی استاندارد به 478 واحد تولیدی در یک سال گذشته خبر داد و گفت: علاوه بر اینها 144 واحد تولیدی و خدماتی متخلف نیز به مراجعه قضایی معرفی شده است.

مدیرکل استاندارد استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 900 قلم کالا در استان مشمول علامت استاندارد اجباری هستند، تصریح کرد: بازرسی‌های لازم از سوی استاندارد در نظارت از این کالاها انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه  امروز سازمان استاندارد تدوین 45 استاندارد بین‌المللی را در حوزه‌های فولاد و نانو و .... در دست انجام دارد، گفت: تعداد استانداردهای ملی تدوین شده نیز ۳۰ مورد است و استان زنجان در این حوزه فعالیت خوبی دارد.

انتهای پیام/73005/ق40

نظر شما