شناسهٔ خبر: 35948929 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بعد از ورود به منبج و حومه رقه

ارتش سوریه در مسیر پیشروی به سمت حومه کوبانی/ یک منبع سوری: احتمال درگیری با ترکیه هست

71145

ارتش سوریه بعد از ورود به شهر منبج در شمال شرقی حلب عازم حومه عین‌العرب (کوبانی) در حومه شرقی حلب شده است. یک منبع نظامی سوری نیز گفت، احتمال درگیری ارتش سوریه و ترکیه در هر لحظه ممکن است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، حرکت ارتش سوریه به شمال کشور برای مقابله با پیشروی ترکیه به داخل خاک این کشور است، یک منبع نظامی سوری اعلام کرد، ارتش سوریه در نزدیکی ارتش ترکیه است و احتمال وقوع درگیری در هر لحظه وجود دارد.

این منبع افزود، ارتش سوریه اکنون در ۱۰ کیلومتری ارتش ترکیه بین دو شهرک تل تمر و راس العین است و هر لحظه ممکن است درگیری بین دو ارتش رخ دهد.

شبکه الاخباریه سوریه نیز امروز، سه‌شنبه اعلام کرد، یگان‌های ارتش سوریه در شهر منبج مستقر شده‌اند.

این شبکه تصاویری را پخش کرد که مربوط به جشن گرفتن ورود نظامیان سوریه از سوی ساکنان بود. استقرار نیروهای ارتش دولت سوریه در اطراف منبج از سمت غرب و شمال انجام گرفت که به عبارتی مساحتی حدود ۱۰۰ کیلومتر در اطراف منبج و خط تماس با نیروهای ارتش ترکیه و نیروهای هم‌پیمانش را شامل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از منابع محلی، ارتش سوریه بعد از ورود به شهر منبج پیشروی به سمت حومه عین‌العرب در حومه شرقی حلب را آغاز کرد.

نظامیان ارتش سوریه روز دوشنبه وارد شهرک عین عیسی و شهر الطبقه و فرودگاه آن در حومه رقه و به موازات آن وارد شهرک تل تمر در حومه شمال غربی حسکه شدند و همچنان به پیشروی ادامه می‌دهند.

یگانی از ارتش سوریه عازم مقر سابق نیروهای آمریکایی و فرانسوی در جنوب شهر منبج در شمال سوریه شد. خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد،‌ به محض استقرار نیروهای ارتش سوریه در محله‌های منبج یگان ویژه از تیپ نهم به منطقه "مجتمع مطاحن" در جنوب منبج عازم شد که قبل از این، نیروهای آمریکایی و فرانسوی به عنوان پایگاه نظامی چند منظوره از آن استفاده می‌کردند. 

نیروهای آمریکایی پایگاه مطاحن منبج را یکشنبه ترک کردند و اکنون ارتش سوریه در محله‌ها و ورودی منبج مستقر است.

پایگاه مطاحن منبج بزرگترین پایگاه آمریکا در منطقه محسوب می‌شود و شامل رستوران‌ها، بالکن‌های خاص و ساختمان‌های لجستیک است که نشان می‌دهد در ژوئن ۲۰۱۸ برای استفاده طولانی مدت توسعه یافته بود اما ساکنانش چند ماه بیشتر در آنجا نماندند.

همچنین نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) اعلام کردند، تمام حملات به شهر راس العین را ناکام گذاشتند و ۲۷ مهاجم را از پای درآوردند.

در بیانیه نیروهای قسد آمده است: درگیری‌ها از دو شب پیش بی‌وقفه ادامه دارند و نیروهای ما توانستند همه حملات را خنثی کنند.

اداره خودمختاری کردها همچنین امروز تاکید کرد، بیش از ۲۷۵ هزار فرد به علت عملیات ترکیه کوچ کرده‌اند.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل نیز اعلام کرد، ترکیه مسؤول اعدام‌هایی است که شورشیان سوری در حق کردها انجام می‌دهند.

انتهای پیام

نظر شما