شناسهٔ خبر: 35940105 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جمله | لینک خبر

صعود آتزوری به یورو ۲۰۲۰ تساوی ماتادورها در خانه حریف بررسی دیدارهای مقدماتی یورو ۲۰۲۰ و دیدارهای دوستانه ملی

صاحب‌خبر -

حسین علیرضایی / روزنامه نگار

در تعطیلات لیگ های فوتبال تیم های ملی سر گرم آماده سازی برای رقابت‏های مختلف هستند. دیدارهای دوستانه یا بعضاً مقدماتی های کشورهای فوتبال برای علاقه مندان به این ورزش بسیار حوصله سر بر است ولی با این حال می توان نکات جذابی در آن مشاهد کرد. در این بازی ها کمتر شاهد دیدارهای جذاب هستیم اما برای علاقه مندان فوتبال به هر حال ماجرای سر گرم کننده ای است و از ندیدن فوتبال بهتر است. فوتبال ملی در سراسر جهان در حال پیگیری است و بعضی ها رقابت های دوستانه برگزار می کنند و در کشورهای اروپایی نیز تیم ها در مقدماتی یورو با یکدیگر به رقابت می پردازند.

مقماتی یورو ۲۰۲۰ / ناکامی برای ماتادورها در شب صعود ایتالیا
در دیدارهای مقدماتی یورو ۲۰۲۰ تیم ها به رقابت با یکدیگر مشغول هستند. در شب های گذشته شاهد اتفاق های عجیب و در عین حال زیبایی بودیم. در رقابت هایی که رونالدو با زدن یک گل فاصله خود را با علی دایی برای کسب عنوان بهترین گلزن تاریخ فوتبال به عدد ۱۵ رساند. تا گلزنی های لوکاکو که می تواند یکی از اصلی ترین گزینه های رسیدن به علی دایی و رونالدو باشد در شبی که تیم بلژیک سن مارینو را با ۹ گل بدرقه کرد. یا از شکست انگلیسی ها که بعد از مدت ها در یک بازی مقدماتی یورو شکست خوردند آن هم در دیدار برابر جمهوری چک بازی که می توانست انگلیس را با گل های بیشتری نابود کند.
اما شنبه شب در این رقابت ها شاهد دیدارهای جذاب دیگری بودیم. در یکی از این دیدارهای مهم تیم ملی دانمارک توانست بازی جذاب برابر سوئیس را پیروز شود. در این دیدار تیم دانمارک که با درخشش کسپر اشمایکل به پیروزی دست یافت یوسف پولسن در دقیقه ۸۵ ضربه کوبنده خود را زد تا سرزمین ساعت ها در آخرین لحظات بازی مغلوب حریف شود.
در دیگر دیدار مهم شنبه شب فوتبال اروپا تیم های نروژ و اسپانیا به مصاف یکدیگر رفتند. این دیدار که در خانه نروژ برگزار شد ماتادورها در نیمه اول نتوانستند برابر حریف گلی را به ثمر برسانند اما در نیمه دوم خیلی زود توسط سائول نیگز در دقیقه ۴۷ بازی به گل اول دست یافتند تا راهی برای زدن گل های دیگر برای آن ها باز شود ولی این گونه نشد.
با این حال در دقیقه ۶۸ فابین رویز می توانست گل دوم اسپانیا را به ثمر برساند اما ضربه زیبای او به دیرک دروازه نروژ برخورد کرد. در دقیقه ۸۰ کینگ فرصت خوبی برای زدن گل تساوی داشت اما ضربه او از گوشه محوطه از بالای دروازه اسپانیا به بیرون رفت. در دقایق پایانی یک بار دیگر ضربه فابین رویز به دیرک دروازه نروژ برخورد کرد.
اما در اوقات اضافی نروژ صاحب یک ضربه پنالتی شد که جاشوا کینگ آن را تبدیل به گل کرد و در نهایت بازی با تساوی ۱-۱ به اتمام رسید تا اسپانیایی ها نتوانند حریف خود را شکست دهند و یک پیروزی خارج از خانه را برای خودشان به ثبت برسانند.
تیم ملی اسپانیا در حال حاضر با ۱۹ امتیاز در صدر جدول قرار دارد و اختلاف ۵ امتیاز آن ها با سوئدی که در رده دوم است می تواند عامل آرامش بخشی برای اسپانیا باشد چرا که آن ها به راحتی راهی یورو ۲۰۲۰ خواهند شد.
در دیگر دیدار مهم تیم ملی ایتالیا موفق شد جشن صعود را برابر تیم یونان برگزار کند. تیم ملی ایتالیا در این دیدار به مصاف یونانی رفت که فقط از آن ها خاطره قهرمانی یورو ۲۰۰۴ باقی مانده است. در دیداری که ایتالیایی ها بازی را بهتر آغاز کردند این نوید به هواداران آن ها می رسید که در نهایت با برتری بتوانند صعود خود را به یورو قطعی کنند که همینطور هم شد.
ایتالیا در همان دقایق ابتدایی می توانست روی همکاری کیه زا و ایموبیله در محوطه به گل برسد، اما این اتفاق رخ نداد.در دقیقه ۲۴ ایموبیله در موقعیتی خوب از پشت محوطه اقدام به ضربه زدن کرد، اما حضور به موقع مدافعان یونان خطر را رفع کرد.
با این حال که آتازوری خطرهای زیادی را روی دروازه حریف ایجاد کرد نتوانست نیمه اول را با برتری پشت سر بگذارد و با تساوی راهی رختکن شد تا خود را برای نیمه دوم آماده کند. تیم ملی ایتالیا در این بازی نیمه دوم را هم خوب شروع کرد و در اوایل نیمه دوم ایموبیله موقعیت خوبی برای زدن گل اول ایتالیا داشت اما ضربه سر او توسط سنگربان یونان راهی کرنر شد. دقایقی بعد یونان فرصت خوبی برای زدن گل برتری داشت اما ضربه کالاریس راهی به دروازه نیافت.
اما بالاخره انتظارهای هواداران ایتالیا در دقیقه ۶۳ به پایان رسید این تیم صاحب یک ضربه پنالتی شد که جورجینیو آن را تبدیل به گل کرد و میزبان از حریف پیش افتاد. در دقیقه ۷۲ لورنزو اینیسینیه می توانست گل دوم ایتالیا را به ثمر برساند اما ضربه او راهی به دروازه نیافت.
ایتالیا که در تلاش برای دومین گل بازی بود در نهایت فدریکو برناردسکی موفق شد در دقیقه ۷۶ با یک ضربه زمینی و از راه دور گل دوم را وارد دروازه یونان کند. در ادامه اتفاق خاصی روی دروازه ها رخ نداد و ایتالیا با همان دو گل برتری یونان را شکست داد.
ایتالیا با این برد در جدول ۲۱ امتیازی شد و موفق صعود خود به یورو ۲۰۲۰ را قطعی کند. در این گروه پشت سر ایتالیا تیم فنلاند با ۱۲ امتیاز قرار دارد.

نتایج سایر دیدارهای برگزار شده مقدماتی یورو ۲۰۲۰:
بوسنی ۴-۱ فنلاند
جزایر فارو ۰-۳ رومانی
مالت ۰-۴ سوئد
گرجستان ۰-۰ جمهوری ایرلند
لیختن اشتاین ۱-۱ ارمنستان

نگاهی به دیدارهای دوستانه:
معمولا هواداران فوتبال در بازی های ملی منتظر فوتبال های دوستانه جذاب هستند ولی خوب در این فیفا دی خیلی شاهد چنین اتفاقی نبودیم.
اما در شنبه شب فوتبال اروپا دیدارهای دوستانه ای برگزار شد که در مهم ترین آن ها شاگردان کارلوس کی روش به مصاف شیلی رفتند اما هیچ یک از دو تیم در امر گلزنی موفق نبودند تا در نهایت این دیدار با تساوی بدون گل به پایان برسد.
در دیگر دیدار دوستانه مهم دیگری که برگزار شد تیم ملی تونس میزبان کامرون بود که این دیدار هم به مانند دیگر بازی مهم دوستانه گلی را در پیش نداشت تا دو تیم با تساوی بدون گل زمین بازی را ترک کنند.
حالا هواداران فوتبال انتظار می کشند تا زودتر رقابت های نه چندان جذاب ملی به پایان برسد تا بار دیگر شاهد دیدارهای داغ لیگ های مختلف در سراسر جهان باشند.

 

 

نظر شما