شناسهٔ خبر: 35930605 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس ستاد اربعین : ۶۰ درصد زائران از مرز مهران تردد کرده اند

ایلام - ایرنا - رئیس ستاد اربعین کشور گفت: تاکنون بیش از ۶۰ درصد از مجموع زائران اربعین امسال از مرز بین المللی مهران تردد داشته اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حسین ذوالفقاری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در فرودگاه شهدای ایلام اظهار داشت: تاکنون سه میلیون نفر از طریق مرزهای چهارگانه مهران، شلمچه، چذابه و خسروی به کشور عراق تردد کرده اند.

وی با بیان اینکه با مدیریت ستاد اربعین هیچگونه مشکل امنیتی نداشته ایم، افزود: روند رفت و آمد زوار همچنان به عراق ادامه دارد و وضعیت مرزها آرام و ترددها تقریبا به آسانی صورت می گیرد.

رئیس ستاد اربعین کشور با تاکید بر این که بسیج امکانات از لحاظ حمل و نقل و از لحاظ پشتیبانی از کمیته اسکان و تغذیه صورت گرفته است، یادآور شد: برای بازگشت دو میلیون زائری که هم اکنون در عراق هستند درحال رایزنی با مسئولان این کشور هستیم.

رئیس ستاد اربعین کشور امروز دوشنبه به منظور بازدید از پایانه مرزی مهران، شرکت در نشست ستاد اربعین استان و دیدار با مسئولان کشور عراق در مرز مهران به استان ایلام سفر کرده است.

به گزارش ایرنا، شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی از معابر اصلی و مهم تردد خودروهای شخصی، کامیون های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائران عتبات عالیات است.

پیش بینی می شود در ایام اربعین امسال ۷۰ درصد از مجموع زائران مرز مهران را برای تردد انتخاب کنند و هم اکنون به طور معمول در این ایام روزانه بیش از ۲۰۰ هزار نفر از مرز مهران راهی عتبات عالیات می شوند.

۳۰۳۲/۶۰۳۲

نظر شما