شناسهٔ خبر: 35895566 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

انهدام ۴۷ باند سرقت در تهران/آخرین وضعیت کودک ۲ ساله مفقود شده در جنوب تهران

نشست خبری چهارمین مرحله از طرح کاشف در محل پلیس آگاهی تهران بزرگ با حضور سردار رحیمی رئیس پلیس پایتخت برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ رئیس پلیس پایتخت در ابتدای این نشست خبری گفت: پس از ۱ ماه کار و تلاش پلیسی و همچنین ۴۸ ساعت تلاش عملیاتی نیروهای پلیس در مجموع ۴۷ باند از سارقینی که اقدام به سرقت به عنف، زورگیری، گوشی قاپی، کیف قاپی، سرقت از منزل، اسید پاشی و سرقت مسلحانه می کردند دستگیر شدند.

رحیمی با اشاره به دستگیری ۱۸۷ نفر در چهارمین مرحله از طرح کاشف عنوان کرد: ۱۱ باند اقدام سرقت به عنف، ۱۵ باند اقدام به سرقت از منازل و مغازه ها می کردند که خوشبختانه منهدم شدند، همچنین ۱۰ باند سرقت خودرو، ۲ باند جعل و کلاهبرداری و یک گروه ۳ نفره که اقدام به اسید پاشی می کردند نیز در دام نیروهای پلیس قرار گرفتند و

۲ نفر نیز به جرم سرقت مسلحانه دستیگر شدند.

رحیمی در‌ پایان نیز افزود: ۱۱۹ نفر از افراد دستگیر شده دارای سابقه قبلی هستند که در مجموع به حدود ۳هزار سرقت اعتراف کرده اند، ۴ قبضه سلاح گرم جنگی و ۱۸۰ سلاح سرد نیز کشف و ضبط شده است، همچنین ۹ نفر مالخر نیز دستگیر شده اند، نکته جالب در این خصوص

۱ نفر سارق موتور سیکلت است که به ۲۰۰ فقره سرقت اعتراف کرده است.

01

سردار رحیمی درباره آخرین وضعیت کودک ۲ ساله مفقود شده در جنوب تهران توضیحاتی داد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ، درباره آخرین وضعیت دختر بچه ۲ ساله‌ای که چند روز پیش در جنوب تهران مفقود شده است، گفت: تلاش همکارانم کماکان ادامه دارد و سرنخ‌های جدیدی در اختیار آن ها  قرار گرفته که بحث ربایش را رد می‌کند.

سردار رحیمی درباره طرح کاشف ۴ اظهار کرد: این طرح با فعالیت همکارانم در پلیس آگاهی فاتب و کارآگاهان پلیس در سطح شهر تهران اجرا شد.

او با اشاره به اینکه در مجموع ۴۷ باند سارقان کیف قاپ، زورگیر، گوشی قاپ منهدم  و ۱۸۷ نفر دستگیر شدند،  افزود: ۱۱ باند اقدام به سرقت‌های به عنف اقدام می‌کردند و ۱۵ باند سرقت منزل نیز در دام پلیس افتادند.

سردار رحیمی گفت: علاوه بر این در طول اجرای این طرح، ۱۰ باند سرقت خودرو، ۲ باند جعل و کلاهبرداری، ۱ باند ۳ نفره اسید پاشی، ۱ باند سرقت خودرو منهدم و ۱۲ سارق فراری نیز دستگیر شدند.

وی با اشاره به اینکه ۱۱۹ نفر سابقه دار بودند و سارقان به ۳ هزار فقره سرقت اعتراف کردند، گفت: ۹ مالخر در این طرح دستگیر شدند و یکی از سارقان به ۲۰۰ فقره سرقت موتورسیکلت اعتراف کرد که خودش به تنهایی ۵ مالخر داشته است.

نظر شما