شناسهٔ خبر: 35883321 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

دبیر ستاد مرکزی اربعین:

ازدحام جمعیت در مرزهای غربی/ زائران سفر خود را به تعویق بیندازند

دبیر ستاد مرکزی اربعین بابیان اینکه ازدحام در مرزهای غربی کشور به‌خصوص شلمچه و مهران بسیار زیاد است، گفت: توصیه می‌کنیم زائران سفرشان راکمی به تعویق بیندازند تا جمعیت کنونی خارج شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رادیو اربعین، احمد محمدی فر بابیان اینکه مرزهای کشور مملو از جمیعت و به این جمعیت مدام افزوده نیز می‌شود، تأکید کرد: در اربعین امسال شاهد ازدحام بسیار زیاد زائران هستیم به‌نحوی‌که می‌توان جمعیت حاضر در مرزها را سه الی چهار برابر سال قبل دانست.

وی بابیان اینکه ازدحام در مرزها سبب شده تا جمعیت فراوانی در داخل خاک کشور و حتی کشور عراق منتظر بمانند، تأکید کرد: توصیه ما به مسافران و زائران این است که کمی سفرشان را تعویق بیندازند تا مرزها خلوت‌تر شود.

دبیر ستاد مرکزی اربعین، گفت: ترافیک همچنین در شهرهای منتهی به مرزهای غربی کشور نیز بسیار سنگین گزارش می‌شود چراکه همه زائران می‌خواهند خود را به مرزها برسانند و این امر سبب بروز ترافیک شده است.

محمدی فر بابیان اینکه تراکم جمعیت به‌اندازه‌ای است که روز پنج‌شنبه مرز خسروی هم حتی تراکم جمعیت را داشت، تأکید کرد: حجم سنگینی از ترافیک در حومه شهرهای منتهی به مرز به‌خصوص مهران و شلمچه و ... گزارش می‌شود.

وی بابیان اینکه کمبودهایی نیز در کشور عراق وجود دارد و موضوع فقط عبور از مرز ایران نیست، افزود: زائران می‌بایست شرایط مرزها را از طریق سامانه‌های خاص این امر و رسانه‌ها رصد کنند و در شرایطی که با تراکم کمتری مواجه بودیم برای عبور از مرز اقدام کنند.

دبیر ستاد مرکزی اربعین درباره بروز برخی معطلی‌ها در مرز خسروی، تأکید کرد: در قصر شیرین امکانات خوبی فراهم‌شده است، برای مثال می‌توان به محل‌هایی نیز برای اسکان زائران در این شهر و مرز خسروی اشاره کرد که زائران اعم از آنانی که نتوانستند از مرز عبور کنند و یا کسانی که تازه به این منطقه می‌رسند می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

نظر شما