شناسهٔ خبر: 35876834 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد

انعقاد ۱۰ هزار میلیارد ریال تفاهم نامه بین وزارت فرهنگ و استانداران ۱۵ استان کشور

صالحی گفت: تاکنون حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال طی تفاهم نامه بین استانداران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ۱۵ استان برای توسعه زیرساخت های فرهنگی در نظر گرفته شده است که سهم فارس ۹۴۰ میلیارد ریال است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید عباس صالحی»، امشب (پنج شنبه 18 مهر) در مراسم دیدار صمیمی هنرمندان، فرهنگوران، اهالی رسانه و رئیس های انجمن های فرهنگی و هنری گفت: خوشحالم که در خدکت اصحاب فرهنگ و هنر فارس هستم.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه در آستانه روز حافظ هستیم که شاعر بزرگی که فخر ما همه انسان هاست، اضافه کرد: فرهنگ و هنر جان مایه و روح هویتی است، در تاریخ و امروز جهان ما را به همین فرهنگ و هنر می شناسد.

 

وی با تاکید بر اینکه هیچ حوزه ای مثل این حوزه نام ایران را بلند آوازه نکرده و نمی کند، گفت: فرهنگ و هنر روح یک ملت است و اگر با این نگاه توجه کنیم، وظیفه همه است که به آن توجه کنند.

 

صالحی با اشاره به اینکه هیچ عضوی نمی تواند به این روح بی توجه باشد، تاکید کرد: همه مسئولین و مردم باید به فرهنگ و هنر توجه ویژه داشته باشند و توجه به فرهنگ و هنر را باید در جامعه ارتقا دهیم که بخشی وظیفه اصحاب فرهنگ و هنر و بخشی وظیفه مسئولین است.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با یادآوری این مطلب که چظور می توانیم فرق خود را به سایر کشورها نشان دهیم، اظهارداشت: تصور رایج شده است که حوزه فرهنگ و هنر یک حوزه دارای خرج و هزینه بر است و نیاز به حمایت دارد اما این چنین نیست، حوزه فرهنگ و هنر یک حوزه اقتصادی است.

 

وی با اشاره به اینکه صنایع خلاق رشد فزاینده در جهان دارد که فرهنگ و هنر یکی از شاخه های صنایع خلاق است، اضافه کرد: صنایع خلاق به خاطر عنصر جوانی، در این کشور وسعت زیادی دارد.

 

صالحی با تاکید بر اینکه خیلی از صنایع می توانند بر محمل صنایع خلاق حرکت کنند، افزود: گردشگری در کنار صنایع خلاق، عمق شناخت را ایجاد می کند و آنچه که به جذب طولانی مدت گردشگر کمک می کند، همین توجه به صنایع خلاق در کنار گردشگری است.

 

به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ادبیات اقتصادی حوزه فرهنگ و هنر باید جدی تر گرفته شود و این موضوع نیاز به عزم جمعی دارد که بخشی از آن توسط اصحاب فرهنگ و هنر ایجاد شود.

 

وی با اشاره به اینکه تاکنون حدود 10 هزار میلیارد ریال طی تفاهم نامه بین استانداران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در 15 استان برای توسعه زیرساخت های فرهنگی در نظر گرفته شده است که سهم فارس 940 میلیارد ریال است، گفت: حوزه تصدی ها را به بخش خصوصی و انجمن ها توزیع شود.

 

 

نظر شما