شناسهٔ خبر: 35867068 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر صنعت ، معدن و تجارت:

حمایت از تولید داخلی نسخه علاج مشکلات کشور است

اردبیل _ ایرنا _ وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: حمایت از تولیدات داخلی نسخه علاج مشکلات اقتصادی کشور است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا،  رضا رحمانی روز پنجشنبه در بازدید از ناحیه صنعتی شهرستان کوثر استان اردبیل افزود: چرخه تولید برای حل مشکلات مهم کشور از جمله بیکاری ، تورم ، فقر ، حفظ ارزش پول ملی ، قطع وابستگی به خارج و جلوگیری از خروج ارز راه‌گشاست.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تکلیف این وزارتخانه حفظ وضع موجود تولید و توسعه آن است، اظهار داشت: در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران در مناطق محروم اقداماتی در حوزه وزارت صنعت ، معدن و تجارت انجام گرفته و انتظار می‌رود این حمایت‌ها در نظام بانکی نیز بیشتر شود.

وزیر صنعت ،معدن و تجارت با بیان اینکه باید از منابع تسهیلات ارزان‌قیمت از محل تبصره ۱۸ و صندوق کارآفرینی امید در اینگونه مناطق بیشتر استفاده شود ، افزود: هر چند منابع مالی به میزان بالا در اختیار نیست با این حال باید از منابع موجود نیز استفاده بهینه کرده و اعتبارات به صورت مناسب تخصیص داده شود.

رحمانی گفت: بر این اساس در مناطق محروم کل کشور با حداکثر تخفیف و حداقل تقسیط در واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران اقدام می‌شود.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های انجام گرفته در شهرستان کوثر و خلخال در استان اردبیل بیان کرد: ظرفیت‌های خوبی به طور بالقوه در منطقه کوثر استان اردبیل وجود دارد ولی در گذشته سرمایه‌گذاری‌های اندکی در این شهرستان انجام می‌گرفت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: در حال حاضر حرکت‌های مناسبی برای حمایت از تولید در شهرستان کوثر آغاز شده و بیشتر واحدهای راکد این حوزه با اشتغالزایی اهالی منطقه فعال شدند.

وی گفت: در شهرک صنعتی گیوی مرکز شهرستان کوثر نیز سرمایه‌گذاران حضور یافتند و فعالیت‌هایی در این زمینه آغاز شده است.

شهرستان کوثر در جنوب اردبیل واقع است.

وزیر صنعت،معدن و تجارت بامداد پنجشنبه وارد اردبیل شده و صبح امروز با سفر به شهرستان‌های خلخال و کوثر از واحدهای صنعتی این شهرستان‌ها بازدید کرد.

۳۰۰۶/ ۱۲۵۷

نظر شما