شناسهٔ خبر: 35840929 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه سیاست‌روز | لینک خبر

روحانی در دیدار مدیران ارشد وزارت اطلاعات:

نقش وزارت اطلاعات در بهبود شاخص‌های اقتصادی برجسته است

صاحب‌خبر -

رئیس جمهور گفت: علیرغم سختی ها و دشمنی های بی سابقه علیه ملت ایران، طی ماههای اخیر شاخص های مهم اقتصادی بهبود یافته و نقش وزارت اطلاعات در این زمینه برجسته بوده است.
حسن روحانی در دیدار وزیر، معاونین و مدیران ارشد وزارت اطلاعات، گفت: مجموعه وزارت اطلاعات از مهمترین دستاوردها و سرمایه های نظام اسلامی است و اینکه بر اساس قانون اساسی، تنها دستگاه اجرایی است که وزیر آن باید مجتهدی عادل باشد؛ یعنی متشرع بودن کارکنان و نیز شرعی و عادلانه عمل کردن وزارت اطلاعات اولین و محوری ترین رکن فعالیت این دستگاه است.
رئیس جمهور، حجت الاسلام علوی وزیر اطلاعات را فردی دارای اخلاق حسنه، سعه صدر و ارتباط توام با رافت و الفت در درون سازمان و بیرون این وزارتخانه دانست و افزود: کارکنان این وزارتخانه باید خداوند متعال را صاحب کار و ناظر و داور اصلی رفتار خود بدانند و صفت زیبای "سرباز گمنام امام زمان (عج)"را بدلیل اجر و ثواب فراوان خدمت پنهان، فرصت معنوی بزرگی برای خود تلقی کنند.
روحانی، قانونی و نظارت پذیر بودن را رکن دوم فعالیت وزارت اطلاعات دانست و ادامه داد: اینکه قانون گذار بعد از بحث های فراوان به این نتیجه رسید که دستگاه اطلاعاتی کشور باید در قالب وزارت و درون دولت شکل گیرد، نشانه این است که این دستگاه علاوه بر نظارت خداوند و مردم، نظارت رئیس جمهور به عنوان منتخب مردم؛ مجلس و سایر ارکان قانونی کشور را بر خود پذیرفته است.
وی تصریح کرد: مردمی بودن و جامعه محور عمل کردن سومین رکن فعالیت در مجموعه وزارت اطلاعات است. اقشار و سلیقه های مختلف اجتماعی باید با سلامت عمل و اقتدار وزارت اطلاعات باور داشته باشند و با شنیدن نام وزارت، احساس امنیت و آرامش کنند. رویکرد وزارت اطلاعات نیز بایستی ایجاد و استحکام "جامعه امن" و پرهیز از جامعه امنیتی باشد.
رئیس شورای عالی امنیت ملی، ماموریت اصلی وزارت اطلاعات را حفظ نظام، کشور، امنیت ملی و منافع مردم دانست و افزود: وزانت، استحکام و تجربه در امور اطلاعاتی و امنیتی از ویژگی های ممتاز وزارت اطلاعات در مقایسه با سایر دستگاههاست.
روحانی در بخش دیگری از سخنان خود، با تشریح روند تحولات از مقطع دی ماه ۹۶ ، خروج آمریکا از برجام و تلاش دشمنان برای تنش آفرینی در داخل و جنگ اقتصادی از خارج؛ به تبیین برنامه ها و اقدامات هوشمندانه دولت در هر مقطع پرداخت و ضمن تبیین نتایج سفر اخیر خود به مقر سازمان ملل متحد،گفت: دشمنان نظام اسلامی و مردم ایران اگر چه ممکن است اعتراف نکنند، اما پذیرفته اند که استراتژی فشار حداکثری شکست خورده و این رویکرد را باید در مقابل ملت ایران کنار بگذارد.
وی با بیان اینکه مردم نشان دادند هوشیارند و ریشه فشارها و سختی‌ها را به درستی می شناسند، تصریح کرد: امروز مهمترین قدردانی مسئولان از ملت، حفظ نظام اسلامی، ایران عزیز، منافع ملی و اثبات کارامدی و خدمت به جامعه است.
رئیس جمهور سپس به تحلیل شرایط اقتصادی پرداخت و گفت: علیرغم سختی ها و دشمنی های بی سابقه علیه ملت ایران، طی ماههای اخیر شاخص های مهم اقتصادی بهبود یافته و نقش وزارت اطلاعات در این زمینه برجسته بوده است. وی با اشاره با اینکه بحمدالله نگرانی مهمی در حوزه های سیاسی و امنیتی در کشور نداریم، افزود: توجه به حل مشکلات اقتصادی مردم، شادابی و سالم بودن عرصه فعالیت های فرهنگی و مقابله با هر گونه شکاف و گسل اجتماعی مهمترین نیاز امروز کشور است که وزارت اطلاعات سهم برجسته ای در تامین آن دارد.
رئیس جمهور در این جلسه از زحمات وزیر، معاونین، مدیران کل و مجموعه کارکنان وزارت اطلاعات قدردانی و سپاسگزاری کرد.
در ابتدای این جلسه حجت الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات با ارائه گزارش کاملی از عملکرد این وزارت خانه در سالهای اخیر، رعایت اصول شرعی، قانونی و اخلاقی را فرهنگ سازمانی وزارت اطلاعات اعلام کرد.
وی دانش پایه شدن امور اطلاعاتی، ارتقای علمی کارکنان، توجه به امور معنوی و اعتقادی، استقرار هوش سازمانی بر مبنای عدالت شغلی، هم افزایی درون سازمانی و همکاری با سایر دستگاهها و نهادها، تعامل سازنده با احزاب سیاسی، اقوام، مذاهب نخبگان و دانشگاهها؛ صیانت از امنیت اقتصادی و سرمایه گذاری، رویکرد سیستمی در پیشگیری و مبارزه با فساد اقتصادی و قاچاق، رویکرد صیانتی و حمایتی در قبال مدیران و اشراف اطلاعاتی به هرگونه عوامل نا امنی و مقابله بهنگام با اقدامات تروریستی را به عنوان مهمترین برنامه های این وزارت خانه تشریح کرد.

نظر شما