شناسهٔ خبر: 35836498 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس اتحادیه اتوبوس‌رانی کشور:

۱۲۵۰ اتوبوس برای ارائه خدمات به زائران در مرزهای کشور مستقر است

رئیس اتحادیه اتوبوس‌رانی کشور بابیان اینکه هزار و ۲۵۰ اتوبوس در مرزهای چهارگانه شلمچه، چذابه، مهران و خسروی مستقر است، گفت: در صورت کمبود اتوبوس استان‌های معین به کمک می‌آیند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رادیو اربعین، محسن مسلم خانی درباره آخرین وضعیت خدمت‌رسانی اتوبوس‌ها به زائران اربعین در مرزها و خاک ایران و عراق، تأکید کرد: تعداد یک هزار و ۲۵۰ اتوبوس در چهار مرز کشور از روز یازدهم مهرماه مستقر هستند و به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند اما باید در نظر داشت که در درون خاک عراق طبق توافقی که صورت گرفته اولویت جابجایی زائران با اتوبوس‌ها شرکت‌های حمل‌ونقل خصوصی کشور عراق است و اگر حجم تقاضا زیاد شد طرف ایرانی به اتوبوس‌های عراقی کمک می‌رساند که هنوز این الزام ایجاد نشده است.

وی بابیان اینکه قرار بود خدمات اتوبوس‌رانی به زائران از هفدهم مهرماه صورت گیرد اما به دلیل حضور زائران بیش‌ازحد قابل پیش‌بینی، اتوبوس‌ها در داخل خاک ایران از یازدهم مهرماه خدمت‌رسانی می‌کنند، افزود: تعدادی اتوبوس هم‌اکنون در مرز ایران و عراق حضور دارند و قرار است از فردا به زائران اربعین در درون کشور عراق خدمات ارائه کنند.

رئیس اتحادیه اتوبوس‌رانی کشور، بابیان اینکه اتوبوس‌ها هم‌اکنون به سمت مرزهای کشور اعزام‌شده‌اند، تأکید داشت: فردا و پس‌فردا شاهد ورود اتوبوس‌ها به درون خاک عراق و سرویس‌دهی به زائران خواهیم بود.

مسلم خانی بابیان اینکه عراق ۶۰۰ دستگاه اتوبوس در مرز خسروی و تعداد زیادی اتوبوس دیگر در مرزهای شلمچه، چذابه و مهران مستقر کرده است، گفت: خدمت‌رسانی اتوبوس‌های عراقی در مرزها خوب است و تنها در مرز مهران به دلیل ازدحام زائران ممکن است مشکلاتی وجود داشته باشد که از فردا این موانع نیز با حضور اتوبوس‌های ایرانی رفع می‌شود.

وی افزود: اتوبوس‌ها در تمام مبادی ورودی و خروجی مرزهای کشور مستقر هستند و هیچ نگرانی برای خدمت‌رسانی به زائران وجود ندارد و از سوی دیگر درصورتی‌که اتوبوس‌ها کمتر از میزان تقاضای مسافران باشند می‌توانیم از استان‌های معین هم‌جوار به مرزها اتوبوس اعزام کنیم.

نظر شما