شناسهٔ خبر: 35808049 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس قرارگاه ویژه اربعین مرز خسروی:

مرز خسروی، نزدیکترین نقطه به عتبات عالیات است/ اسکان شبانه روزی ۲۰ هزار زائر در قصرشیرین و خسروی

همتی، با اشاره به بازگشایی مجدد مرز خسروی، گفت: این پایانه مرزی با امکان اسکان شبانه روزی ۲۰ هزار زائرو پارکینگ با گنجایش ۴۵ هزار خودرو، نزدیکترین مسیر به عتبات عالیات است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمانشاه، «جعفر همتی» صبح امروز(دوشنبه، 15 مهر) در جمع خبرنگاران از بازگشایی مجدد مرز خسروی و از سرگیری اعزام زائران اربعین حسینی از این پایانه مرزی خبر داد و گفت: اولین کاروان از زائران امام حسین(ع) صبح امروز پس از وقفه چند روزه که به دلیل ناآرامی های عراق پیش آمده بود، وارد خاک این کشور شدند.

 

رئیس قرارگاه ویژه اربعین مرز خسروی، افزود: مرز خسروی از امروز مجدداً بازگشایی شد و سیل عظیم زائرین تردد از این مرز را برای اعزام به عتبات عالیات از سرگرفتند.

 

وی با اشاره به اقبال زائران به این پایانه مرزی به واسطه اینکه کمترین بعد مسافت را تا کربلای معلی، سامرا و کاظمین دارد، اظهار کرد: مرز خسروی از صدها سال پیش معبر اصلی زائران عتبات عالیات بوده است.

 

همتی، از ایجاد تمامی زیرساخت های کامل برای خدمت رسانی به زائران و رفاه حال آنان در این پایانه بین المللی خبر داد و اظهار کرد: امکانات و زیرساخت ها بسیار خوبی را در مرز خسروی و شهرستان قصرشیرین برای ارائه خدمات لازم به زائران پیش بینی کرده ایم.

 

وی با اشاره به فعال بودن گیت های این پایانه مرزی تا ساعت 16 عصر، ابراز کرد: امکانات لازم برای اسکان زائران در شب ها تاظرفیت 20 هزار نفر در خسروی و شهرستان قصرشیرین مهیا شده است.

 

رئیس قرارگاه ویژه اربعین مرز خسروی، ظرفیت پارکینگ های شبانه روزی پیش بینی شده برای زائران را بالغ بر 45 هزار دستگاه خودرو اعلام کرد و ادامه داد: بیش از 150 دستگاه اتوبوس  برای انتقال زائران از قصرشیرین به خسروی و در مسیر بازگشت از این پایانه مرزی تا استان های مقصد پیش بینی شده است.

 

وی با اشاره به پیش بینی امکانات لازم از تغذیه، اسکان و وسایل نقلیه مورد نیاز زائران، ابراز خرسندی کرد: باتوجه به تمهیدات اندیشیده شده زائران در عین نظم، آسایش و آرامش از پایانه مرزی تردد می کنند.

 

همتی، با بیان اینکه تمام تلاش ما در جهت میزبانی مطلوب و در خور شأن از زائران امام حسین(ع) است، عنوان کرد: امیدوارم باتوجه به تحقق آرزوی دیرینه مردم کرمانشاه و بازگشایی مرز خسروی در اربعین امسال، هر سال شاهد افزایش جمعیت زائران برای تردد از این پایانه مرزی باشیم.

 

نظر شما