شناسهٔ خبر: 35803925 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

به روز کردن دیوار نگاره های لانه جاسوسی

مسئول موزه 13 ابان گفت: با نگاه توسعه مفاهیم انقلاب اسلامی و حقایق ضد استکباری، دیوار نگاره ها و نوشته های لانه جاسوسی آمریکا را به زبان و مفاهیم بین المللی به روز کردیم.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
امینی، در ارتباط تلفنی با پیگیری شبکه خبر با بیان اینکه موزه 13 آبان بیش از دو سالی است که برای بازدید عموم بازگشایی شده گفت: اقشار مختلف مردم جامعه و گردشگران  می توانند از این موزه بازدید کنند. 
مسئول موزه 13 ابان در ادامه گفت: قسمتی از لانه جاسوسی آمریکا برای بازدید عموم و گردشگران آماده شده است. 

امینی افزود: در یک سال گذشته با نگاه توسعه و  مفاهیم انقلاب اسلامی و حقایق ضد استکباری و به روز تر برای اقشار مختلف جامعه  به روز تر کنیم و حقایق را عرض کینم یک بار صراحی معماری داخلی برای این قسمت از سفارت سابق آمریکا در نظر گرفته شد که یکی از این قسمت ها دیوار نگاره های بیروین لانه جاسوسی بود.

وی گفت: دیوار نگاره ها حدود ده الی 12 سالی بود که اسیب های جدی دیده بود که نیاز به تعمیرات داشت و قسمت هایی از آن در شان هنر و گرافیست انقلاب اسلامی نبود که باید باز طراحی می شد.

 امینی در ادامه افزود: سال گذشته به مناسبت 13 ابان طی فراخوانی از  طراحان و هنرمندان کشورمان درخواست شد تا  در این طرح مشارکت و ایده ها و طرح های خود را برای بازطراحی این دیوارها مش ارسال کنند.
 
وی افزود: طی بررسی و گفتگو با یکی از بهترین گروههای گرافیست  کشورمان این کار نهایی و حدود هشت ماه پیش  کارهای پژوهشی و محتوایی و گرافیکی ان انجام شد. 
 
وی در پاسخ به این سوال که دیوار نوشته ها و نقاشی ها جز میراث فرهنگی کشورمان بوده و آیا با سایر نهاد های فرهنگی مشورتی انجام شده گفت:  اولین نقاشی های دیواره نوشته ها  نگاره ها قدمت خیلی طولانی نداشتند و نیمی از  آنها جملاتی نوشته شده بود و سابقه آنها بین ده الی 12 سال بوده و خیلی قدمت طولانی نداشتند و زیاد مربوط به دهه 60 نبوده است و چندین بار این دیوار نگاره ها و نوشته ها تغییر کرده بود .
 
 و قرار شد این دیوار نگاره ها و نوشته ها به زبان روز و مفاهیمی که پیام های بین المللی داشته باشند و این طرح های گرافیکی برای گردشگران خیلی مهم است. 
 
<div id="video-display-embed-code_239651" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/734578/239651?width=400&height=300"></script></div>
 
 

نظر شما