شناسهٔ خبر: 35705899 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ذوالنوری: برخی نقدها به صداوسیما از روی غرض ورزی و انحصار طلبی است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: برخی نقدها به صداوسیما از روی غرض ورزی و انحصار طلبی است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملّی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به بازدید اخیر اعضای فراکسیون دیپلماسی وامنیت ملی مجلس از معاونت برون مرزی صداوسیما و شبکه جهانی العالم گفت: پس از این بازدید، نمایندگان مجلس در نشست مشترکی با آقای علی عسکری و برخی معاونان و مدیران این سازمان شرکت کردند.

وی افزود: در این جلسه برخی نمایندگان پیشنهاداتی برای بهبود عملکرد رسانه ملی مطرح کردند که با استقبال مدیران این سازمان مواجه شد و برخی ها نیز خواسته هایی مانند ارتقاء پوشش و آنتن دهی شبکه های سیما در مناطق و حوزه های انتخابیه خود داشتند که قول مساعد به حل مشکلات فنی داده شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: در این جلسه برخی انتقادها از سوی تعدادی از نمایندگان نیز مطرح شد که مدیران رسانه ملی با سعه صدر، مستدل و با ارائه مستندات پاسخ دادند. 

وی افزود: برخی آقایان اظهار کردند که صداوسیما بی قانون اداره می شود و ضروری است هر چه سریعتر قانون نحوه اداره صداوسیما به تصویب مجلس برسد این در حالی است که مدیران رسانه ملی در این جلسه با ارائه مستندات از جمله کتاب هزار و سی صفحه ای مجموعه قوانین اداره صداوسیما اعلام کردند این سازمان با حدود پنج قانون مصوب از سوی مجلس شورای اسلامی و مجمع تشخیص مصلحت نظام اداره می شود و این تصور که صداوسیما بدون قانون اداره می شود، مبنای حقوقی و قابل اثبات ندارد.

ذوالنوری انتقاد از همراهی نکردن صداوسیما با تأسیس شبکه های خصوصی را محور دیگر سخنان برخی از نمایندگان دانست و گفت: اصولاً پاسخگوی این موضوع، صداوسیما نیست و اگر آقایان به دنبال تأسیس شبکه های خصوصی هستند، نباید آن را از صداوسیما مطالبه کنند چرا که قانون اساسی به صراحت با تأسیس شبکه های خصوصی مخالف است و لذا مطالبه پاسخ صداوسیما در این زمینه، منطقی و به جا نیست.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خاجی مجلس همچنین گفت: بعضی از آقایان زیاده خواهی می کنند یا انحصار طلب هستند و تمایل دارند که صداوسیما با اعمال نظرات خصوصی آنها اداره شود و این معنایش این نیست که صداوسیما هم باید پاسخگوی چنین نظراتی باشد.

ذوالنوری گفت: ما شاهدیم که وقتی صداوسیما در مقابل فشارهای انحصار طلبانه مقاومت می کند، این سازمان را از حیث بودجه تحت فشار قرار می دهند و با لجاجت عقده گشایی می کنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اگر افرادی از این جریان خاص نسبت به حیثیت برنامه های تولیدی این سازمان و مجموعه های نمایشی اعتراض و انتقاد دارند، باید به آنها گفت که صدا و سیما نمی تواند با دست خالی برنامه های هنری فاخر بسازد بلکه اگر از صداوسیما چنین توقع دارند، به جای گروگانگیری سیاسی بودجه این سازمان بهتر است برای ارتقاء فرهنگ عمومی جامعه و تولید آثار فاخر رسانه ای، بودجه متناسب اختصاص دهند.

وی افزود: امّا متأسفانه شاهدیم که سازمان صداوسیما با مشکلات عدیده با منشاء کمبود منابع بودجه مواجه است و حتی بسیاری از کارکنان این سازمان به ویژه در شهرستان‌ها از نظر معیشتی تحت فشار هستند و به عنوان موکلان ما، در حوزه‌های انتخابیه به دفاتر نمایندگان مراجعه می کنند و خواستار رفع مشکلاتشان هستند.

رئیس کمیسیون امنیت ملّی در پایان با اشاره به اینکه منکر ایرادهای موجود در صداوسیما نیستیم، گفت: انتقاداتی وجود دارد ولی نقد باید عالمانه و سازنده باشد و آنجایی که به بهانه انتقاد، زیاده خواهی و اغراض و منافع شخصی مطرح می شود، جای هیچ تساهل و تسامحی وجود ندارد.

انتهای پیام/

نظر شما