شناسهٔ خبر: 35626212 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

پاسخ بیمارستان کرمی اهواز در خصوص خبر «گروگانگیری نوزادان» در فضای مجازی

در پی انتشار خبری با عنوان «گروگانگیری نوزادان» در فضای مجازی، بیمارستان آیت الله کرمی اهواز جهت تنویر افکار عمومی بیانیه ای صادر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، بیمارستان آیت الله کرمی اهواز در پی انتشار خبری با عنوان «گروگانگیری نوزادان» در فضای مجازی جهت تنویر افکار عمومی توضیحاتی را ارائه داد.

 

به اطلاع می رساند در تاریخ 10 مرداد 98 خانم بارداری به دنبال بارداری چهار قلو با سن بارداری 31 هفتگی (7 تا 9 هفته پیش از موعد) به صورت سزارین وضع حمل می کند. در هنگام وضع حمل تیم کامل پزشکان متخصص زنان، بیهوشی، جراحی عمومی، اورولوژی و فوق تخصص نوزادان به همراه کادر مجرب اتاق عمل حضور فعال داشته اند.

 

نتیجه وضع حمل چهار نوزاد نارس IUGR به وزن های 1200 گرم ،1140گرم، 1180 گرم و قل چهارم زیر 950 گرم بوده که بلافاصله به بخش  nicu)مراقبت های ویژه نوزادان) منتقل می شوند.

 

در طی مدت  58 روز بستری، این نوزادان تحت مراقبت قرارمی گیرند، به طوری که تا امروز وزن هر کدام به ترتیب 1900 گرم،2000 گرم و 1755 شده و قل چهارم متأسفانه به دلیل وزن بسیار کم زمان تولد در تاریخ 22 شهریور 98 فوت کرده است که از تاریخ 23 شهریور 98 خانواده چهارقلوها برای بردن جسد قل چهارم اقدام نکرده اند؛ در حالی که بیمارستان 30 میلیون ریال و کمیته امداد 30 میلیون ریال از مانده فرانشیز این نوزاد متوفی را تقبل کرده اند و کمیته امداد 50 میلیون ریال هم وام به ایشان اختصاص داده است و درنهایت با رایگان شدن فرانشیز همچنان قل متوفی در بیمارستان نگهداری می شود.

 

در خصوص  سه قل دیگر و مادر نوزادان، کل فرانشیز مانده 58 میلیون و 731 هزار تومان است که پدر نوزادان فرانشیز یک میلیون و 240 هزار تومان برای مادر و فرانشیز 2 میلیون تومان برای نوزادان را پرداخت کرده و کل مبلغ مانده فرانشیز بیمارستان حدودا 55 میلیون تومان است.

 

یک قل نوزادان در تاریخ 31 شهریور 98 مرخص، قل دیگر در تاریخ 2 مهر 98 و قل سوم درتاریخ 4 مهر 98 مرخص شده است.

 

در تاریخ 4 مهر 98 ریاست کمیته امداد استان خوزستان که از موضوع چهار قلوها اطلاع یافته و جهت بازدید به بیمارستان آمد که با تشکیل جلسه هیات مدیره بیمارستان، مقرر شد با توجه به منویات مقام عظمای ولایت مبنی بر ترویج فرزندآوری مبلغ 400 میلیون ریال از مانده فرانشیز قل های زنده تخفیف داده شود.

 

از تاریخ پنج شنبه 4 مهر 98 تا به امروز طبق گزارش واحد ترخیص بیمارستان هیچکس جهت ترخیص نوزادان مراجعه نکرده است که مبلغ مانده لازم جهت ترخیص به آنها اعلام شود.

 

فلذا به جهت دفاع از زحمات پرسنل خدوم بیمارستان و حمایت نهادها و ارگان ها در خاتمه به طور مختصر به استحضار مردم سرافراز و آزاده می رساند:

 

1- استفاده از واژه گروگانگیری که می تواند بار حقوقی داشته باشد زیبنده ادبیات اجتماع و زحمات پرسنل خدمتگزار نمی باشد.

 

2- کلیه خدمات لازم این چهارقلوها به موقع و درجا و در بهترین شرایط ارائه شده است.

 

3- فوت قل چهارم به دلیل وزن بسیار پایین بوده و عدم رسیدگی اصلا شایسته حُرمت این واحد نیست.

 

4- بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری در کمک و تشویق به فرزندآوری جامعه، کمیته امداد امام خمینی (ره) حدود 500 میلیون ریال از هزینه این هموطنان گرامی را تقبل کرده است.

 

و خداوند بهترین حاکمان است.

 

پدر این نوزادان در گفت و گو با یکی از خبرگزاری های استان از عدم توان مالی برای ترخیص همسر و نوزادانش خبر داده و می گوید: مسئولان بیمارستان مجوز ترخیص مادر و نوزادان و تحویل نوزاد فوت شده را منوط به پرداخت صورت حساب اعلام کرده اند.

 

وی می افزاید: با وجود اینکه تحت پوشش کمیته امداد نیست، مسئولان این نهاد پیشنهاد اعطای وام را به مطرح کردند ولی به دلیل عدم توان بازپرداخت وام، این تسهیلات را قبول نکرده است.

 

نظر شما