شناسهٔ خبر: 35603025 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون رئیس جمهوری ونزوئلا با وزیر خارجه ایران دیدار کرد

نیویورک- ایرنا- معاون رئیس جمهوری ونزوئلا در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره تروریسم اقتصادی آمریکا و راه‌های مقابله با آن تبادل نظر کردند.

صاحب‌خبر -

دلسی رودیگوئز عصر جمعه با محمد جواد ظریف که برای شرکت در هفتاد و چهارمین اجلاس عالی رتبه مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده است، درباره بحران آفرینی های آمریکا در آمریکای لاتین و همچنین کشور ونزوئلا گفت وگو کرد.
معاون رئیس جمهوری ونزوئلا را خورخه آرئاسا وزیر خارجه این کشور همراهی می کرد.  
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن تشریح ایده ائتلاف امید و ابتکار صلح هرمز که رئیس جمهوری اسلامی ایران به مجمع عمومی سازمان ملل متحد ارائه داد، بر ایستادگی ایران در برابر زورگویی ها و اقدامات غیرقانونی و ظالمانه آمریکا تاکید کرد.
ظریف پیش از این دیدار از ابتدای امروز، با همتایان خود از سوریه، کویت، عراق، هلند، فنلاند، ارمنستان و نیکاراگوئه دیدار و درباره بحران سوریه، یمن، برجام و چالش ها و دیگر مسایل منطقه ای و روابط دوجانبه گفت وگو کرد.
وی همچنین در نشست سازمان همکاری اقتصادی (اکو) حضور یافت.
رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین با وزیران خارجه کوبا، پاکستان و تاجیکستان به طور غیر برنامه ریزی شده و در مسیر محل ملاقات ها دیدار و گفت وگوهای محدودی داشت.
وزیر خارجه ایران قرار است با جیر پدرسون نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه هم دیدار و گفت و گو کند.
ظریف از  جمعه گذشته برای شرکت در هفتاد و چهارمین اجلاس عالی رتبه مجمع عمومی در نیویورک به سر می برد. او علاوه بر همراهی حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی که از دوشنبه تا پنج شنبه برای اجلاس مجمع عمومی به مقر نیویورک سازمان ملل متحد آمده بود، با وزیران خارجه فرانسه و استرالیا و سرپرست آژانس بین المللی انرژی اتمی هم دیدار داشت.

وی همچنین با چند رسانه بین المللی مصاحبه کرد و در دیدار با صاحب نظران و سیاستمداران آمریکایی، خبرنگاران رسانه های مختلف در سازمان ملل متحد هم گفت وگو کرد.

نظر شما