شناسهٔ خبر: 35587523 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

توانمندی‌های امدادی هلال احمر‌ در نمایشگاه بین‌المللی مشهد‌ به نمایش درآمدند

دومین نمایشگاه تخصصی تجهیزات حفاظت و ایمنی با حضور دستگاههای مدیریت بحران مانند، جمعیت هلال احمر ، آتش نشانی ، اورژانس و برخی دیگر از نهادها و بخش خصوصی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، این‌نمایشگاه با حضور معاون وزیر کشور، رئیس‌سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر  و مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی افتتاح شد.

مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات کشور در آیین افتتاحیه این نمایشگاه در مشهد با اشاره به خدمات متنوع جمعیت هلال‌احمر در عرصه‌های مختلف اجتماعی و بین‌المللی، بر ضرورت توجه به آموزش‌های امداد و کمکهای اولیه برای خانواده ها تآکید کرد و گفت : نخستین افراد در هر حادثه خود مردم هستند که خود امدادی و فرهنگ سازی برای کمک به دیگران از جمله اولویت های هلال احمر است .

وی افزود : مهمترین سرمایه هلال احمر اعتماد مردم است و لذا نزدیکی و انس با مردم و آشنایی عمومی با تلاش‌های امدادگران و نجاتگران و سایر بخشهای هلال احمر ضرورت دارد .

مدیرعامل جمعیت هلال احمرخراسان رضوی نیز در این نمایشگاه گفت : ارتقاء سطح تاب آوری جامعه در گرو افزایش آمادگی و آگاهی های عمومی است.

سید مجتبی احمدی افزود :جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با 22 شعبه و یک نمایندگی در شهرستانها و نیز 25 پایگاه ثابت امدادی و پایگاههای امداد هوایی و امداد کوهستان از جمله استانهای حائز بیشترین تعداد اعضاء داوطلب ، نجاتگر ، امدادگر و عضو جوان در هلال احمر بوده و سعی در حفظ و ارتقاء آمادگی اعضاء و تقویت انگیزه کلیه نیروها برای حضور به هنگام و موثر در حوادث دارد 

معاون مدیرعامل و رئیس جمعیت هلال احمر مشهد درباره این نمایشگاه نیز اظهار کرد : در این نمایشگاه غرفه های تجهیزات امداد و نجات ، درمان و توانبخشی ، آموزش ، جوانان ، دفتر زنان و داوطلبان جمعیت هلال احمر برگزار گردید 

سیدجمال زرگر ادامه داد : در هریک از غرفه ها سعی بر آن شده است که توانمندی‌های جمعیت هلال احمر در معرض دید عموم قرار گرفته و برخی آموزش‌های عمومی نیز ارائه شود.

رئیس جمعیت هلال احمر مشهد تشریح کرد :همه روزه در محل غرفه هلال احمر در نمایشگاه بین المللی مشهد ، مانوری جهت آشایی بیشتر عموم مردم جهت آموزش های همکانی و تحقق شعار هر خاواده یک امدادگر اجرا می شود . 

گفتنی است، این نمایشگاه تا ششم مهرماه هر روز از ساعت 16 تا 22 پذیرای بازدید کنندگان است

نظر شما