شناسهٔ خبر: 35535715 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

آمار نهایی ثبت‌نام کنندگان رشته‌های بدون کنکور اعلام شد/خالی ماندن حدود نیمی از ظرفیت‌ها

71567

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از ثبت‌نام بیش از ۲۸۶ هزار داوطلب در رشته‌های بدون آزمون دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی خبر داد و گفت: تاریخ و نحوه انتخاب فهرست اسامی کدرشته‌ها متعاقبا اعلام خواهد شد.

صاحب‌خبر -

دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب اظهار کرد: ثبت نام و انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی بر مبنای قانون سنجش و پذیرش دانشجو از ۲۰ اسفند ۹۷ آغاز شد و این مهلت تا ۲۸ شهریور ماه ادامه داشت. دفترچه راهنمای ثبت‌نام از ۱۷ بهمن ماه ۹۷ نیز بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت وتمامی داوطلبان متقاضی ثبت‌نام و انتخاب رشته برای شرکت در پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی می توانستند بر اساس این دفترچه و اصلاحات اعلام شده اقدام کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: هر داوطلب برای پذیرش در رشته‌های بدون آزمون دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی تا ۲۸ شهریور می‌توانست تا ۱۰۰ کدرشته را از میان کدرشته‌های انتخابی خود در فرم انتخاب رشته ثبت کند و برای این کار باید علاوه بر دفترچه راهنمای ثبت‌نام به اطلاعیه‌های تکمیلی ۳۰ اردیبهشت و ۲۰ مرداد ۹۸ مراجعه کند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس آمار نهایی اعلام شده از سوی این سازمان تعداد ۲۸۶ هزار و ۲۱۷ داوطلب در رشته‌های فوق ثبت نام کردند و تاریخ و نحوه ای انتخاب فهرست اسامی کدرشته‌ها متعاقبا اعلام خواهد شد.

توکلی گفت: ظرفیت پذیرش دانشجو صرفاً براساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهر ماه سال ۱۳۹۸ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی بدون در نظر گرفتن دانشگاه‌ آزاد تعداد ۵۹۶ هزار و ۸۸ نفر است.

انتهای پیام

نظر شما