شناسهٔ خبر: 35527244 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

حماسه آفرینان دفاع مقدس در کلام امام؛

فرق میان قیام‌کنندگان برای خدا و طاغوت/حمایت جنود غیبیه از رزمندگان اسلام

امام با تاکید بر وجود جنود غیبیه در پیروزی رزمندگان اسلام بر لشکریان کفر می فرماید: این تکبیرهایى که در شبى که براى شهادت کمر بستید مى‌ گویید، اینها پشتیبان شماست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار جی پلاس، امام خمینی در جمع دانشجویان دانشکده افسری و پرسنل هوانیروز که در تاریخ یازدهم آذرماه سال 60 در حسینیه جماران به دیدار ایشان رفته بودند، با اشاره به تفاوت لشکر کفر و اسلام فرمود:

 «فرق است ما بین یک جمعیتى که در شبى که فردا براى او خطر است و مى‌ خواهد به لشکر کفر هجوم ببرد به مناجات خدا مى‌ ایستد، با آن کسانى که وقتى که مى‌ خواهند به جنگ بیایند اول با فشار است و بعد هم که محالّ آنها را مى‌ بینند، آلات لهو و لعب در آنجا هست. فرق است ما بین آنهایى که براى خدا قیام کرده‌ اند و آنهایى که براى طاغوت. شما در راه خدا دارید جنگ مى‌ کنید؛ این علامت ایمان شماست و آنها در راه طاغوت دارند جنگ مى‌ کنند و این علامت کفر آنهاست.

مادامى که این مطلب در بین شما باقى است- توجه به خدا و یارى خواستن از مبدأ قدرت- شما قدرتمند هستید.

شما را این وحدت کلمه در زیر سایه توحید و در زیر پرچم اسلام به این فتحها و پیروزیها مى‌ رساند. این تکبیرهایى که در شبى که براى شهادت کمر بستید مى‌ گویید، اینها پشتیبان شماست. جنود غیبیه همان طور که در صدر اسلام پشتیبان لشکر اسلام بود و آن لشکر کوچک اسلام بر لشکر روم با آن بساط و بر لشکر ایرانِ آن وقت با آن بساط غلبه کرد، به واسطه آن تأییدات غیبى و ملائکه الهى بود، شما امروز همان وضعیت را دارید.

براى خدا قیام کردید و مقابل مستکبرین و مقابل کفار و مطمئن باشید که جنود غیبیه با شماست و هر یکِ شما در مقابل چندین نفر از آنها مى‌ تواند عرض اندام کند.»

 

صحیفه امام؛ ج 15، ص 403

 

نظر شما