شناسهٔ خبر: 35505769 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

جذب حداکثری تسهیلات مشاغل خانگی ویژه بانوان

۸۵ درصد از تسهیلات مشاغل خانگی در کهگیلویه و بویراحمد به زنان پرداخت شده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه وبویراحمد، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی این استان گفت: ظرف ۲ سال گذشته دولت برنامه ها و طرح های مطلوبی برای اشتغال زایی از جمله تسهیلات روستایی و عشایری، مشاغل خانگی، مهارت آموزی، کارورزی و یارانه دستمزد ودیگر موارد اجرا کرده است. جذب حداکثری تسهیلات مشاغل خانگی ویژه بانوان
پروانه نیک مرام اضافه کرد: از بهمن ماه ۹۶ تاکنون بر اساس آخرین آمار افزون بر ۲ هزار و ۲۲۸ میلیارد ریال به طرح های اشتغال زایی روستایی و عشایری در استان پرداخت شده که ۵۷۰ میلیارد ریال از این رقم را زنان متقاضی دریافت کرده اند.
وی تاکید کرد: همچنین در بحث مشاغل خانگی در سال گذشته سهم کهگیلویه و بویراحمد ۱۰۰ میلیارد ریال بود که ۶۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافت.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه سال گذشته ۱۰۰ درصد اعتبار سهم مشاغل خانگی جذب شده و این مهم بی سابقه بوده است ابراز داشت: ۸۵ درصد از تسهیلات مشاغل خانگی در کهگیلویه و بویراحمد به زنان پرداخت شد.
وی با اشاره به سهم امسال استان از تسهیلات مشاغل خانگی،بیان کرد: سهم تسهیلات مشاغل خانگی کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری تنها ۴۲ میلیارد ریال است که کمتر از نیمی از اعتبارات پارسال است و انتظار می رود دولتمردان برای افزایش سهم استان چاره اندیشی کنند.
<div id="video-display-embed-code_3988097"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2530273/3988097?width=400&height=300"></script></div>
 
 

نظر شما