شناسهٔ خبر: 35498771 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دشمن به‌دنبال کمرنگ کردن یاد و خاطره دفاع مقدس است

فرمانده سابق سپاه علی بن ابی‌طالب(ع) گفت: دشمن با صرف هزینه فراوان به‌دنبال آن است که یاد و خاطره فداکاری این ملت در روزهای دفاع مقدس را در جامعه کمرنگ نشان دهد و رهبر معظم انقلاب نیز این موضوع را بیان کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، سرتیپ دوم پاسدار غلامرضا احمدی عصر امروز در همایش اقتدار عاشورایی نیروهای مسلح قوچان به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در مهدیه این شهرستان گفت: قرآن، جمهوری اسلامی، شرف، ناموس و امنیت ایران مرهون خون شهدا بوده است و باید در این ایام از کسانی که برای ملت و دفاع مقدس سرمایه‌گذاری کرده‌اند تجلیل شود.

فرمانده سابق سپاه علی بن ابی‌طالب(ع) با تأکید بر این موضوع که گذر تاریخ نباید برخی از وقایع در جامعه را کهنه کند، بیان کرد: دشمن با صرف هزینه فراوان به دنبال آن است که یاد و خاطره فداکاری این ملت در روزهای دفاع مقدس را در جامعه کمرنگ نشان دهد و رهبر معظم انقلاب نیز این موضوع را بارها بیان کرده‌اند.

وی با یادآوری اینکه هنوز 20 روز از انقلاب اسلامی نگذشته بود که دشمن آتش خود را به برخی از شهرهای ایران زد، افزود: اوایل انقلاب حوادث تلخ تجزیه‌طلبی، بعد ناپختگی در انتخاب بنی‌صدر به‌عنوان رئیس‌جمهور و سوم نیز جریان نفاق را تجربه کردیم.

احمدی با اشاره به اینکه جریان نفاق یک جریان گسترده عده و عُده نبوده و به دلیل سابقه‌های قبل انقلاب توانسته بود در فضای امن و ساکت برنامه ترور امام(ره) را نیز بچینند، تصریح کرد: این جریان توانست ساک حاوی بمب را زیر صندلی رئیس‌جمهور قرار بدهد یا شخصیت‌هایی که هم‌طراز امام(ره) در استان‌های مختلف بودند را ترور کند و مجموعاً 17 هزار جوان مؤمن انقلابی در کشور توسط این جریان ترور شدند.

فرمانده سابق سپاه علی بن ابی‌طالب(ع) با بیان اینکه ارتش قبل از انقلاب تربیت‌شده برای دفاع از منافع شاه و آمریکا بود اما امام خمینی(ره) تحول بزرگی در این ارتش به وجود آورد، یادآور شد: در آن زمان سپاه و بسیج در حال تشکیل بود و تجهیزات دفاعی نیز در کشور برای مقابله با جنگ کلاسیک وجود نداشت.

همه رئیس‌جمهورهای آمریکا از کارتر تا ترامپ به دنبال حصر اقتصادی بودند

وی با اشاره به اینکه در روزهای ابتدایی جنگ، اخلال‌گری در اقتصاد همانند حصر اقتصادی امروز در کشور وجود داشت، ادامه داد: در سال 59 کارتر رئیس‌جمهور آمریکا مسئله حصر اقتصادی را علیه ایران امضا کرد و امروز ترامپ؛ همه رئیس‌جمهورهای آمریکا این موضوع را وسیله‌ای برای تهدید علیه این نظام و انقلاب کرده‌اند.

احمدی بابیان اینکه حل مشکلات کشور در داخل و با اتکا و اعتماد به جوانان و استعدادهای داخلی انجام می‌شود، تأکید کرد: انتظار داشتن از دشمن برای حل مشکلات کار احمقانه‌ای بوده و هرکس این کار را انجام دهد پا روی خون شهیدان گذاشته است.

 فرمانده سابق سپاه علی بن ابی‌طالب(ع) اظهار کرد: امروز به برکت نیروهای مسلح و همت ملت ایران، ذره‌ای از خاک کشور در زیر سُم اشغالگران نیست و خطی که روزی اشغال گران می‌خواستند از ایران بگیرند امروز با مدیریت رهبری، خون شهدا و فداکاری در جبهه مقاومت به پشت دیوارهای اسرائیل رسیده است.

وی با یادآوری اینکه در عالم اجماعی قوی‌تر از اجماع سال 59 علیه ایران در جریان هشت سال جنگ تحمیلی شکل نمی‌گیرد، افزود: ترامپ به دنبال اجماع برای ایجاد امنیت ادعایی به‌منظور عبور نفت‌کش‌ها از تنگه هرمز بوده اما این اجماع هنوز به سه کشور نیز نرسیده است و آمریکا نمی‌تواند هیچ غلطی کند.

پیام نیروهای مسلح طی کردن راه عاشورایی شهدا است

فرمانده سپاه ناحیه قوچان نیز در این مراسم با بیان اینکه امروز به برکت خون شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران، ایران اسلامی در اوج افتخار و عزت قرار دارد، گفت: امروز بدخواهان نظام می‌خواهند ارزش‌های دینی را کمرنگ کنند اما چون راه ما راه خدا بوده، نمی‌توانند.

علی زرقانی با یادآوری این مطلب که امام حسین(ع) همه هستی خود را به میدان برد تا با انحرافات مقابله کند و راه درست را نشان دهد، بیان کرد: حیات ما عقیده و جهاد است، اگرچه جنگ تمام‌ شده اما دفاع باقی بوده و جنگ هست اما نوع آن عوض‌ شده است.

وی با تأکید بر اینکه دشمن به دنبال مأیوس کردن و ناامیدی جوانان است تا آن‌ها را از راه انقلاب جدا کند و میان ارزش‌ها، حاکمیت و جوانان فاصله بیندازد، تصریح کرد: برای رساندن پرچم اسلام به مقصود، راهی جز بصیرت، درست فهمیدن و روشنگری وجود ندارد و باید در برابر مشکلات صبر و ایستادگی کرد.

فرمانده سپاه ناحیه قوچان تأکید کرد: سازش و تسلیم جز عقب‌ماندگی چیزی ندارد اگر به پیشرفت رسیده‌ایم نتیجه مقاومت است، پیام اجتماع امروز این بوده که بگوییم راه ما راهی است که شهدا رفته‌اند، راه شهدا راه عاشورا بوده و ما ادامه‌دهنده آن راه هستیم.

انتهای پیام/ 70043

نظر شما