شناسهٔ خبر: 35496618 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

استان اردبیل مقصد نخست گردشگری در کشور شد

صاحب‌خبر -


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت که بر اساس آمارها تابستان امسال این استان مقصد نخست سفر گردشگران داخلی و خارجی بوده است.
نادر فلاحی افزود: برنامه‌ریزی‌ها بر این مبنا است که استان اردبیل تا سال ۱۴۰۰ در جایگاه نخست گردشگری کشور قرار بگیرد.
وی  با تاکید بر حمایت ویژه از سرمایه‌گذاران بخش گردشگری بیان کرد: در این راستا گام‌های خوبی در استان برداشته شده و هم‌اکنون پروژه‌های بزرگی از سوی بخش خصوصی در استان در حال اجراست.
او شهرستان نیر را از جمله مناطق مستعد در زمینه توسعه گردشگری ذکر کرد و افزود: در این راستا طرح‌های گردشگری از جمله هتل پنج ستاره و آبدرمانی‌های بزرگ در این شهرستان به مرحله اجرا درآمده است.
وی در ادامه از تکمیل طرح گردشگری منطقه گردشگری بولاغلار نیر خبر داد.
فرماندار نیر هم با تأکید بر حمایت جدی از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این شهر گفت: در زمینه گردشگری حمایت‌های خوبی از سرمایه‌گذاران در این شهرستان صورت گرفته و شاهد حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در شهرستان هستیم.
ابراهیم امامی با بیان وجود آبگرم‌های معدنی متنوع در این شهرستان اظهار کرد: سند گردشگری شهرستان با محوریت آبگرم‌ها و مناطق بکر و آثار تاریخی تدوین شده است.
شهرستان نیر با داشتن هفت منطقه نمونه گردشگری از مجموع مناطق گردشگری استان اردبیل با آثار فراوان باستانی، تاریخی، آب‌های گرم و سرد و مناظر و چشم‌اندازهای طبیعی در مسیر جاده ترانزیتی اردبیل‌، سراب (آذربایجان شرقی) واقع شده است.

نظر شما