شناسهٔ خبر: 35492153 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

جزئیات برنامه‌های شهرداری تبریز برای هفته دفاع مقدس

50015

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز برنامه‌های مراکز فرهنگی شهرداری تبریز در هفته دفاع مقدس را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام احمد حمیدی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: شهرداری تبریز در این ایام برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و اجتماعی و ورزشی را در مراکز فرهنگی شهرداری، مساجد، محلات و مدارس با رویکرد حفظ ارزش‌های معنوی و آرمان‌های شهدا برگزار می‌کند.

وی با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس و ماه محرم گفت: همزمانی این مناسبت‌های ارزنده، یقیناً می‌تواند در فضای فرهنگی و اجتماعی جامعه مؤثر و بستر مناسبی برای تبیین ارزش‌های مذهبی و انقلابی به نسل جوان باشد.

وی تصریح کرد: برگزاری طرح روایت عشق، برگزاری مراسم زیارت عاشورا، غبار روبی مزار شهداء، برگزاری محافل انس با قرآن، برپایی نمایشگاه‌ عکس، دیدار با خانواده شهدا، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، اجرای مسابقات فرهنگی و قصه گویی برای کودکان و برگزاری همایش و کارگاه‌های آموزشی با موضوعات دفاع مقدس در مراکز فرهنگی شهرداری از جمله برنامه‌های فرهنگی و هنری شهرداری تبریز در هفته دفاع مقدس است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز افزود: تا پایان سال طرحی با عنوان روایت عشق در قالب برگزاری ۴۰ برنامه خاطره‌ گویی فرماندهان و رزمندگان سالهای دفاع مقدس در ۳۰ مناسبت مذهبی و دفاع مقدس اجرا می‌شود  که در آن فرماندهان و رزمندگان سال‌های پر افتخار دفاع مقدس با حضور در فرهنگسراها و مراکز فرهنگی مناطق ده گانه شهرداری تبریز به بیان خاطرات و روایت حوادث ماندگار آن دوران می‌پردازند.

وی همچنین  تجلیل از ایثارگران هشت سال دفاع مقدس، برگزاری شب‌های شعر، اکران فیلم با موضوعات دفاع مقدس در پارک‌ها و مراکز فرهنگی، برگزاری مراسمات مختلف فرهنگی و هنری جهت گرامیداشت یاد و خاطره رشادت‌ها و حماسه‌ آفرینی‌های رزمندگان توسط شهرداری‌های مناطق دهگانه شهرداری را از دیگر برنامه های پیش بینی شده به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس برشمرد.

حمیدی در پایان  ایثار، شهادت و ایستادگی در برابر دشمن را از فرهنگ‌های دفاع مقدس دانست و افزود: همه باید در جهت حفظ این فرهنگ همکاری و همدلی داشته باشیم و برای شناساندن آن به نسل‌های جدید و یادآوری خاطرات آن برای رزمندگان تلاش کنیم.

نظر شما