شناسهٔ خبر: 35480498 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نیروهای مسلح مستقر در کرمانشاه توان نظامی خود را به نمایش گذاشتند

کرمانشاه- ایرنا- نیروهای مسلح مستقر در استان کرمانشاه روز یکشنبه ۳۱ شهریور مصادف با آغاز هفته دفاع مقدس در قالب رژه، توان رزمی، نظامی و دفاعی خود را به نمایش گذاشتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ سالگرد دفاع مقدس امروز ۳۱ شهریور سال ۹۸ وارد چهلمین سال خود شد و نتیجه مقاومت و ایستادگی ملت ایران در این چهل سال، اقتدار، قدرت، عظمت و اتحاد را برای این ملت به ارمغان آورده است.

امسال به منوال ۳۹ سال قبل نیروهای مسلح مستقر در سینه ستبر ایران اسلامی با اتحاد و انسجام توان رزمی و دفاعی خود را به نمایش گذاشتند و مایه خوشحالی دوستان و نگرانی و بیم دشمنان شدند.

رژه امسال در کرمانشاه به میزبانی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه و در بزرگراه حضرت امام (ره) برگزار شد و علاوه بر یگان‌های مختلف سپاه و بسیج، ارتش، نیروی انتظامی و مرزبانی نیز داشته‌های انسانی، تجهیزاتی و امکاناتی خود را به نمایش گذاشتند.

برنامه امسال با ادای احترام مسئولان ارشد استان به تمثال حضرت امام (ره)، رهبر معظم انقلاب و شهدای سرافراز و قرائت فاتحه بر روان همه شهدا و قرائت قرآن کریم آغاز شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، استاندار، فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی از مسئولان ادارات، سازمان‌ها و  نهادها در جایگاه نظاره گر نمایش اقتدار و عظمت نیروهای مسلح در میدان بودند.

مردم همیشه در صحنه و ولایت مدار کرمانشاه نیز همچون زمان دوران دفاع مقدس این بار نیز به همراهی با فرزندان خود پرداختند و با حضور در محل برگزاری رژه این نمایش اقتدار را از نزدیک می دیدند.

حمایت‌های مردمی از نیروهای مسلح در طول ۴۰ از انقلاب اسلامی امروز دشمنان را به این باور رسانده که همه ملت ایران و نهادهای حکومتی و دولتی و نیروهای مسلح در برابر آنان یکصدا و هماهنگ هستند و ندای همه ایرانیان حفظ اتحاد و انسجام ملی و دشمنی با استکبار و ایادی آنها است. 

امنیت پایدار و مردمی در سایه زحمات و تلاش‌های نیروهای مسلح و امنیتی، ویژگی ممتاز ایران اسلامی در جزیره بی‌ثبات و ناامن منطقه خاورمیانه است که امروز ملت ایران با دیدن توان رزمی، نظامی و دفاعی فرزندان خود بار دیگر بارقه‌های امید در دلهایشان زنده شد و شکرگذار این امنیت بوده و هستند. 

در رژه امسال سردار بهمن ریحانی فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) به عنوان میزبان مراسم به حاضران خیرمقدم گفت و نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه نیز به عنوان سخنران اصلی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس به وضعیت فعلی امنیت، اقتدار و عظمت ایران اسلامی و موقعیت آن در دنیا و منطقه پرداخت. 

پس از سخنرانی‌ها، یگان‌های مختلف سپاه، بسیج، ارتش، نیروی انتظامی و مرزبانی ابتدا از مقابل جایگاه و تمثال شهدا رژه رفتند و سپس تجهیزات و امکانات نظامی و دفاعی خود را نیز به نمایش گذاشتند.

جنگ تحمیلی در ۳۱ شهریور سال ۵۹ از استان کرمانشاه و با اشغال شهر قصرشیرین توسط ارتش بعث عراق آغاز شد و در سال ۶۷ نیز با حمله منافقین از همین مرز و شکست آنها در تنگه مرصاد به پایان رسید.

استان کرمانشاه ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در طول هشت سال جنگ تحمیلی به صورت مستقیم درگیر جنگ بود.

این استان با ۲ میلیون نفر جمعیت در هشت سال دفاع‌ مقدس ۹ هزار و ۸۰۰ شهید که بیشتر آنها ۱۷ تا ۲۳ ساله بودند، ۲۱ هزار جانباز و هزار و ۸۰۰ آزاده را تقدیم اسلام و انقلاب اسلامی کرده است.

۳۰۳۳/۸۰۶۶

نظر شما