شناسهٔ خبر: 35480444 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در بیانیه ای عنوان شد؛

دفاع مقدس گنجینه ای ارزشمند که نباید فراموش شود

زنجان- اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان زنجان در بیانیه ای بمناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس تاکید کرده است: دفاع مقدس گنجینه ای ارزشمند محسوب می شود که نباید فراموش شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از  اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان زنجان، این اداره‌کل در بیانیه ای بمناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس عنوان کرده است: هشت‌سال دفاع‌مقدس، ایثار و پایمردی ملت سلحشور ایران اسلامی در جنگی نابرابر و تحمیلی با استکبار جهانی و عوامل منطقه‌ای، یکی از مقاطع تاریخی بزرگ و آموزنده است که هرگز نباید مورد غفلت قرار گیرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: رویداد عظیم دفاع مقدس با آثار و برکات بی‌شمار خود به منزله گنجینه‌ای ارزشمند و هویت‌ساز بایستی برای همیشه زنده و هدایت‌ بخش نسل‌های این سرزمین قرار گیرد.

در این بیانیه عنوان شده است: جنگ تحمیلی ۸ ساله به عنوان یک توطئه جهانی علیه جمهوری اسلامی که با هدف نابودی انقلاب و سلطه مجدد قدرت‌های استکباری به سرزمین ایران آغاز شده بود در پایان نه تنها به شکست صدام و حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای آن به‌ ویژه ابرقدرت‌های شرق و غرب و رژیم صهیونیستی منجر شد؛ بلکه با سربلندی ایران اسلامی مقدمه‌ای برای ورود ایران و ایرانی بر قله‌های عزت و پیشرفت در مقیاس جهانی شد.

این بیانیه می افزاید: قدرت دفاعی امروز کشور در عرصه‌های مختلف زمینی، دریایی، هوا و فضا و دست‌یابی به سامانه‌ها و فن‌آوری‌های نوین با تکیه بر توانمندی‌های بومی و ایرانی حاصل شده است.

نظر شما