شناسهٔ خبر: 35480376 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

امام جمعه تبریز:

هشت سال دفاع مقدس، تبلور غیرت مردم

خبرگزاری صداوسیما

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی هشت سال دفاع مقدس را ، تبلور غیرت مردم ایران دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در مراسم رژه نیروهایامام جمعه تبریز: هشت سال دفاع مقدس، تبلور غیرت مردم مسلح در تبریز گفت: جنگ تحمیلی شکوفایی استعدادهای جوانان بود و نشان داد که ابر قدرتها از قدرت مردم می‌ترسند.
وی ادامه داد: این جنگ اگرچه هزینه‌های مادی و معنوی زیادی برای ما ایجاد کرد اما تبلور غیرت مردم بود چرا که دفاع مقدس فقط دفاع از خاک نبود بلکه دفاع از ارزش‌ها، آرمانها و در یک کلمه عمل به تکلیف الهی بود.
امام جمعه تبریز تصریح کرد: آنچه از دفاع مقدس می بینیم روندی خارج از عرف تاریخ منازعات جهان بود و تثبیت شرایط اولین روزهای جنگ نشان می دهد جز با اتکاء به خداوند و گسترش فرهنگ دفاعی در نیروهایی مسلح امکان پیروزی در جنگ نبود.
وی افزود: آثار غیرت و مقاومت مردم ایران را می توان در جبهه مقاومت مانند یمن، سوریه و عراق مشاهده کرد.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: دفاع مقدس ظرفیت و قابلیت عظیم مدیریت منحصر به فرد نظام دینی یعنی ولایت فقیه را به نمایش گذاشت.
وی با اشاره به اهداف دشمنان در جنگ تحمیلی علیه ملت ایران خاطرنشان کرد: حضور جانانه ارتش و سپاه و بسیج در عرصه دفاع مقدس تمام معادلات رژیم بعث عراق را تغییر داد چرا که صدام برای فتح ایران حمله کرده بود و برای ماندن در خوزستان نیامده بود و انتظار ماندن در آنجا را هم نداشت.
امام جمعه تبریز ادامه داد: عضو گیری در مساجد و حضور در جبهه‌ها موجب تقویت قوای دفاعی و ایجاد روحیه ایثار و‌ تقوا را بیش از پیش تقویت و توطئه دشمنان را خنثی کرد.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم گفت: باید به خانواده معظم شهیدان عرض ارادت و‌اخلاص خود را تقدیم کرد که چنین فرزندانی تربیت کردند.

نمانیده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تامین امنیت پایدار برای کشور ایران در برابر تهدیدهای مختلف نظامی، امنیتی و سیاسی و اقتصادی دشمنان از دستاوردهای مهم مقاومت مردم ایران عنوان کرد و گفت : در زمان کنونی ملت نه تنها خنجر تحریم اقتصادی را با شمشیر تولید، خوداتکایی و خودکفایی شکسته، بلکه شمشیر مقاومت را از غلاف خارج کرده و در سرتاسر مرزهای جغرافیایی خود و فراتر از آن بر سر منافع آمریکا و صهیونیسم در منطقه فرود آورده اند.
امام جمعه تبریز با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه مسئولان یک صدا بوده و با آمریکا در هیچ سطحی مذاکره نمی شود بیان کرد: نغمه های شوم سازش، تسلیم و ذلت به خاموشی گراییده است و ملت ما در مسیر جمهوری عزت، زیستی شرافتمندانه، انقلابی و شجاعانه حرکت می کنند.

نظر شما