شناسهٔ خبر: 35479740 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رژه مقتدرانه نیروهای مسلح در سمنان

خبرگزاری صداوسیما

در سی و نهمین سالروز آغاز حماسه دفاع مقدس ، نیروهای مسلح مستقر در استان سمنان ، رزه مقتدرانه ای را برای نمایش آمادگی خود در حفظ میهن اسلامی آغاز کردند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز سمنان  ، این رژه باشکوه با حضور نیروهای مسلح، نظامی و انتظامی استان سمنان در بلوار شهید سردار نوروزی سمنان در حال برگزاری است.
در این رژه نیروهای لشکر ۵۸ تکاور ذوالفقار شاهرود، گروه پدافند هوایی ارتش در سمنان، گروه ۱۰ محرم سپاه در شاهرود، تیپ ۱۲ قائم، سپاه استان سمنان به همراه نیروهای بسیج بانوان و سازندگی، گردان‌های امام علی (ع)، فاتحین، امام حسین (ع)، اقشار بسیج و سایر نیروهای انتظامی و نظامی از مقابل کلام الله مجید و تمثال رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) و فرمانده کل قوا حضرت آیت الله خامنه ای رژه می روند.
جمعی از شهروندان نیز با حضور در مراسم رژه ، تماشاگر نمایش اقتدار، وحدت و توانمندی‌های دفاعی و امنیتی نیروهای مسلح استان سمنان هستند.
این مراسم که همزمان با ایام ماه محرم برگزار می شود ، حال و هوای رژه را عاشورایی کرده است.

 
<div id="video-display-embed-code_3972069"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2529219/3972069?width=400&height=300"></script></div>
<div id="video-display-embed-code_3973212"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2529219/3973212?width=400&height=300"></script></div>
استاندار سمنان در آئین آغاز این مراسم که با حضور جمعی از مسئولان اجرایی،خانواده شهدا و عموم مردم در بلوار شهید نوروزی برگزار شد، حماسه دفاع مقدس را آغاز مقاومت ملت غیور ایران مقابل مستکبران جهان دانست .
علیرضا آشناگر تصریح کرد : عزت مندی مردمی که با رهبری امام راحل و با دست خالی مقابل ماشین جنگی ابرقدرتها ایستاده اند همواره جاودان خواهد ماند.
آشناگر، به چالش کشیدن نظام سلطه در منطقه و در هم کوبیدن دسیسه تکفیری و داعش که با نام اسلام به دنبال نا امن کردن کشورهای همسایه بودند را از ثمرات اراده و روحیه مقاومت به یادگار مانده از دوران دفاع مقدس برشمرد.
وی جنگ تمام عیار اقتصادی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران را یاد آور شد و تاکید کرد : دشمن با عملیات پر حجم روانی و تحمیل فشار اقتصادی به دنبال تضعیف مولفه های قدرت ایران اسلامی است اما ملت آگاه و هیشه در صحنه هیچگاه اتحاد، انسجام و همبستگی خود را مقابل استکبار از دست نخواهند داد.
استاندار سمنان تصریح کرد : اگر آمریکا و نوکرانش بخواهند بصورت مستقیم یا نیابتی و با پشتوانه خطاء محاسباتی بر پایه پول نفت کشورهای مرتجع منطقه باز هم اشتباه دوران جنگ تحمیلی را تکرار کنند، با تکیه بر شجاعت و جوانمردی مردم میهن،رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و با اتکاء به توان بازدارندگی و قدرت دفاعی مستحکم ،مطمئنا سیلی محکمی از پیروان راه امام خمینی (ره) خواهد خورد.
آشناگر با اشاره به گذشت 16 ماه از خروج ترامپ از برجام، نادیده گرفتن معاهده های بین المللی از سوی وی را، با اقدام صدام در پاره کردن توافق نامه الجزایر مقایسه کرد و گفت : سرنوشت تمام مستکبرانی که مقابل اراده یک ملت برای استقلال بایستند مانند رژیم بعث است که دیگری اثری از آن و سردمدارانش نمانده است.
وی با تاکید بر بی اعتمادی مردم ایران نسبت به توطئه های دشمن و اعتماد و تکیه بر توان داخلی و نیروی جوان برای بهبود وضعیت اقتصاد و معیشت کشور افزود : راه مقابله با امریکا حفظ و تقویت روحیه مقاومت و دیپلماسی فعال است و طبق خط مشی روشن رهبری، آمریکا راهی جز بازگشت به برجام، برداشتن تحریم ها و پذیرفتن خواست به حق ملت ایران ندارد.
فرمانده سپاه قائم استان سمنان نیز در این جمع تقارن هفته دفاع مقدس و ماه محرم را فرصتی برای ترویج روحیه ایستادگی و ظلم ستیزی ملت ایران برگرفته از فرهنگ عاشورا دانست.
سرهنگ حمید دامغانی با برشمردن دو اقدام اساسی امام خمینی (ره) در مدیریت جنگ تاکید کرد : مردمی کردن دفاع از میهن و بهره گیری از معارف عاشورا و ترویج آیه های قرآن در بحث جهاد و شهادت ، پایه و اساس شکل گیری حرکت عظیم مردمی علیه متجاوزان بعثی بود.
وی به ایثارگری مردم استان سمنان در دوران دفاع مقدس نیز اشاره کرد و گفت : مردم این استان به نسبت جمعیت با اعزام 41 هزار رزمنده در 55 عملیات دوران دفاع مقدس مقام دوم کشور و با تقدیم 3 هزار شهید و 7 هزار جانباز شاخص سوم ایثارگری کشور را به خود اختصاص داده اند بطوریکه 125 خانواده در این استان 2 شهید و 5 خانواده نیز در این دوران 3 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کردند.
در پایان این مراسم علاوه بر یگان های پیاده نیروهای مسلح ، یگان های موتوری و عملیاتی و گروه های بسیجی با رجز خوانی، شعر خوانی و مداحی از مقابل کلام الله مجید، تمثال امام و رهبری و جایگاه مسئولان رژه رفتند.
<div id="video-display-embed-code_3974503"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2529219/3974503?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما